wtorek, 17 sierpnia 2021 09:17

Landing page - czy jest skuteczna i co brać pod uwagę przy jej tworzeniu?

Autor Artykuł sponsorowany
Landing page - czy jest skuteczna i co brać pod uwagę przy jej tworzeniu?

Marketing internetowy z roku na rok rośnie w siłę i niewiele wskazuje na to, że ta tendencja ma się zmienić. Nie dziwi więc fakt, że staje się on bardzo ważnym ogniwem reklamowym zarówno w małych i średnich firmach, jak również wśród gigantów na rynku. Tradycyjne kanały reklamowe powoli odchodzą na dalszy plan na rzecz między innymi aktywności na portalach społecznościowych czy też tworzenia skutecznych stron internetowych. Niewątpliwie bardzo mocno wśród nich wyróżniają się landing page’e. Dlaczego są tak popularne? Czy inwestycja w nie jest opłacalna?

Landing page - czym jest?

Landing page to strona docelowa nazywana także stroną produktową. Jest ona oparta na specjalnej strukturze uwarunkowanej jej przeznaczeniem. Z punktu widzenia technicznego może występować samodzielnie, ale także stać się częścią większej witryny. Powstaje w ściśle określonym celu - zwróceniu uwagi potencjalnego klienta na dany produkt, usługę czy też możliwość np. zapisania się na webinar czy też do newstellera. Nic więc dziwnego, że zyskuje ona na popularności zarówno wśród niezależnych twórców internetowych, ale także przedsiębiorców.

Zastosowanie landing page

Landing page to bardzo skuteczne narzędzie, które wspiera działania w kampaniach reklamowych. Zwykle potencjalny klient zostaje na nią przekierowany po wejściu w reklamę - baner czy też mailing. Ważne jest więc to, aby była ona tak skonstruowana, aby ściśle współgrać z daną treścią, stanowić jej rozszerzenie, słowem - wpisać się w potrzeby danego użytkownika. Strona docelowa może więc być wykorzystana np. jako promowanie nowego produktu, reklamowania e-booka czy też skłonienia do zarejestrowania się w danym serwisie. Rola, jaką może pełnić landing page, to także tak zwany. „lead magnet". W praktyce oznacza to, mówiąc w najprościej to, że oferujemy klientowi darmowe materiały w formie e-booków, albo kodów rabatowych czy też biletów na różnego rodzaju wydarzenia online. Ten musi w zamian za nie wypełnić formularz kontaktowy  - najczęściej po prostu podać swojego e-maila. Cel? Przekonwertowanie listy mailingowej na klientów, a tym samym wpływ na większe obroty.

Najważniejsze cechy landing page

Wśród najważniejszych cech, jakie warto wymienić przy tworzeniu landing page jest zwrócenie uwagi na to, że ma być ona atrakcyjna graficznie, możliwie jak najbardziej prosta. Treść na niej zawarta ma być tożsama z reklamą za pośrednictwem której klient został na nią przekierowany. Zadbajmy o chwytliwy nagłówek, widoczny button, jak również panel z zaletami danego produktu tudzież usługi. Więcej na ten temat można przeczytać na https://landingi.com/pl/tworzenie/landing-page/.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje