poniedziałek, 23 listopada 2020 09:22

Marketing w branży kosmetycznej podstawą sukcesu salonu

Autor Artykuł sponsorowany
Marketing w branży kosmetycznej podstawą sukcesu salonu

Kluczem do sukcesu w każdej branży jest zostać zauważonym. W tym celu warto zaistnieć w sieci. Dobra reklama pozwoli trafić do większej ilości przyszłych klientów. Nawet najpiękniejszy salon kosmetyczny, fryzjerski czy gabinet medycyny estetycznej zbankrutuje, jeśli nie dowiedzą się o nim klienci.

Promowanie własnego gabinetu nie należy do najłatwiejszych zadań, dlatego często zatrudnia się do tego specjalistę. Wiąże się z tym niestety konieczność wydania pieniędzy, a nowo otwarty salon, to już duża inwestycja. Nie jest powiedziane, że jako właściciel nie jesteś w stanie skutecznie wypromować swojego biznesu, jednakże zajmie to na pewno sporo czasu.

Od czego zacząć?

Początkowo konieczne jest zapoznanie się z tematem, przydatne mogą okazać się czasochłonne szkolenia. Google Internetowe Rewolucje oferuje darmowy kurs podstaw marketingu internetowego. Dla laika na początek powinno być to wystarczające minimum. Taki kurs pozwoli Ci poznać narzędzia, dzięki którym twoja firma łatwiej osiągnie sukces.  Gdy posiądziesz niezbędną wiedzę zwiększy się twoja pewność siebie i skuteczność. Wspomniany kurs trwa 40 godzin i składa się z 26 modułów. W każdym z nich znajduję się krótki filmik - kompendium wiedzy oraz ćwiczenia praktyczne pomagające zrozumieć dane zagadnienie.

Zdobycie odpowiedniej wiedzy, zaangażowanie, czas i odrobina chęci, to wszystko czego potrzebujesz by samodzielnie prowadzić marketing swojej firmy. Jeśli jednak czujesz, że to zadanie Cię przerasta poproś o pomoc specjalistę.

Marketing kosmetologii, kogo zatrudnić?

Ważne by był to ktoś doświadczony, kto ogarnia czym jest marketing dla gabinetów kosmetycznych. Wiele firm marketingowych oferuje podobne usługi na wysokim poziomie. Współpracując z firmą zewnętrzną będziesz musiał niestety sporo zainwestować, ale zwróci Ci się to z nadwyżką wraz z upływem odpowiedniej ilości czasu.

Korzystając z pomocy doświadczonego specjalisty, który zna się na tym co robi nieporównywalnie szybciej wypromujesz swój gabinet.

Dobra strona internetowa, o przejrzystej treści i przyciągającym wyglądzie, to właśnie to czego potrzebuje Twoja firma.

Powinna ona zawierać cennik, dane kontaktowe, adres, ewentualną mapę dojazdową, jeśli lokalizacja firmy nie jest najlepsza i przede wszystkim wysokiej jakości treści zoptymalizowane pod SEO - zawierające słowa kluczowe poprawiające widoczność twojej firmy w wynikach wyszukiwania.

Specjalista oprócz strony internetowej powinien zadbać o obecność Twojej firmy w katalogach branżowych oraz w mediach społecznościowych, pomoże to potencjalnym klientom szybciej Cię odnaleźć.  Więcej na temat marketingu dla branży beauty znajdziesz tutaj: https://www.oxide.pl/marketing-salonu-kosmetycznego/

Reklama salonów urody w social mediach doskonałym sposobem budowania społeczności zadowolonych klientów.

W tym miejscu warto zwrócić uwagę na ogromny potencjał promocji marek beauty w social mediach. Według badań konsumenci sektora kosmetycznego są drugą najliczniejszą społecznością w serwisie YouTube. Liczba obserwatorów wiodących marek kosmetycznych w serwisach społecznościowych jest ogromna, dużym zainteresowaniem cieszą się też salony urody, gabinety medycyny estetycznej, gdzie osoby zainteresowane mogą zobaczyć efekty pracy zawodowców.

Media społecznościowe skracają dystans w komunikacji z klientem. Umożliwiają mu zadać pytanie w komentarzu pod konkretnym zdjęciem, wypełnić ankietę, okazać zainteresowanie lub dezaprobatę.

Posiadając profile na tego typu portalach należy pamiętać o systematycznym umieszczaniu postów i atrakcyjnych ofert dnia. Skuteczną metodą promocji twojego gabinetu mogą być też konkursy na bony rabatowe. Czy istnieje coś lepszego niż wygrywanie?

Social media, to także możliwość dodatkowego zarobku. Posty sponsorowane są znaną metodą współpracy z markami. Niestety najpopularniejszym systemem rozliczania się jest barter, warto jednak przemyśleć i tę opcję.

Relacja z klientem najważniejszym aspektem funkcjonowania firmy.

W natłoku tych wszystkich informacji nie zapomnij o tym co najważniejsze. Relacja z klientem to najistotniejszy aspekt dobrego funkcjonowania salonu kosmetycznego. Marketing szeptany jest potężną siłą. Zadbaj o miłą atmosferę, wykwalifikowanych pracowników i konkurencyjne stawki. Oferty specjalne dla stałych klientów, wiadomości sms z rabatami, przypomnienia o wizytach. Zatroszcz się o klienta tak, by miał ochotę do Ciebie wracać.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka