Czasu nie jest dużo, dlatego od pierwszego dnia praca wrze. W poniedziałek rozpoczęła się budowa obwodnicy Oświęcimia.
Droga połączy krajową 44 z nowo budowaną drogą ekspresową z Bielska-Białej do Mysłowic. Będzie miała 9 kilometrów i po dwa pasy w każdym kierunku. Powstaną trzy mosty, w tym nad Sołą i Wisłą, a także wiadukt nad linią kolejową.
GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę 9-km obwodnicy Oświęcimia, będącej częścią drogi S1 wiodącej z węzła Kosztowy do Bielska-Białej, w lipcu 2020 r. Inwestycję realizuje firma Budimex za 467,6 mln zł.
Jak powiedział podczas otwarcia minister infrastruktury Andrzej Adamczyk:
- To droga niezwykle ważna dla wszystkich mieszkańców regionu. Dzięki zaangażowaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (...) przygotowano wielkie przedsięwzięcie inwestycyjne, jakim jest przebudowa i budowa w nowym śladzie drogi ekspresowej S1 (...). Ta inwestycja już jest w bezpośredniej realizacji - maszyny pracują na budowie, sporo się już tam dzieje.
W pierwszym etapie planowane są prace przygotowawcze, w tym rozpoznanie saperskie, wycinka drzew i krzewów, budowa dróg technologicznych, usunięcie kolizji z mediami.
Docelowo cała droga S1 będzie liczyła 135 km długości. Stanie się ekspresowym połączeniem od granicy państwa w Zwardoniu do lotniska w Pyrzowicach i autostrady A1. S1 znajduje się w VI korytarzu Transeuropejskiej Sieci Transportowej łączącej kraje basenu Morza Bałtyckiego z krajami Europy Południowej. Cała droga ma zostać oddana do użytku w 2024 r.
Źródło: GDDKiA Foto: Miasto Oświęcim