Tylko podczas długiego weekendu władze PGE (Polska Grupa Energetyczna) otrzymały ponad 200 zgłoszeń dotyczących oszustwa na prąd.
Przestępcy wysyłają wiadomości informujące o tym, że należy uregulować płatność, a w przeciwnym razie odłączona zostanie energia elektryczna.
"Otrzymujesz SMSa z informacją, że musisz opłacić prąd, inaczej zostanie on odłączony. W wiadomości znajduje się link, który przenosi do fałszywej strony płatności. Podając dane do karty płatniczej lub dane logowania do banku, oszuści są w stanie wyczyścić twoje konto bankowe do 0. W tym wypadku wykorzystywany jest wizerunek Polskiej Grupy Energetycznej" - czytamy w komunikacie.
A co, jeśli damy się już nabrać oszustom?
Jeśli dokonaliśmy płatności kartą, natychmiast należy wyzerować na niej limity, a następnie ją zastrzec. Gdy zdecydowaliśmy się na przelew i podaliśmy dane logowania do banku na fałszywej stronie, konieczne jest zabezpieczenie całego konta. W obu przypadkach należy niezwłocznie skontaktować się z bankiem i zareklamować transakcję.
Foto: policja.pl