poniedziałek, 25 kwietnia 2022 14:09

Organizator imprez ślubnych – jak nim zostać?

Autor Głos 24
Organizator imprez ślubnych – jak nim zostać?

Wedding planner, czyli konsultant ślubny, to zawód wymagający doskonałych zdolności organizacyjnych, negocjacyjnych oraz interpersonalnych. W zamian daje dużo satysfakcji, ciekawych wyzwań i możliwości rozwoju. Kto może zostać wedding plannerem, jaką wiedzę powinien posiadać i jak stawiać pierwsze kroki w tej branży?

Czym zajmuje się wedding planner?

Zakres obowiązków konsultanta ślubnego może być bardzo szeroki i zależy od ustaleń z konkretnymi klientami. Niektóre młode pary potrzebują wsparcia jedynie w załatwieniu technicznej oprawy wesela, negocjacji z podwykonawcami czy wynajęcia sali. Najczęściej jednak organizator ślubów i wesel sprawuje pieczę nad całym wydarzeniem. To on jest osobą, która korzystając ze swojej bazy kontaktów, podsuwa młodej parze sprawdzonych fotografów i filmowców, opracowuje koncepcję wydarzenia, łącznie z oprawą artystyczną, wyborem lokalu i negocjuje warunki współpracy. Nierzadko konsultant ślubny doradza także w kwestii wyboru stylizacji, makijażu i fryzury. W dniu ślubu zamienia się w kogoś w charakterze reżysera, kto dba o przebieg imprezy i do kogo można się zwrócić w razie nieprzewidzianych okoliczności.

Jaką wiedzę powinien posiadać konsultant ślubny?

Dzień ślubu bywa najważniejszym wydarzeniem w życiu wielu osób, jednak nie są one profesjonalistami w branży i nie wiedzą, co i jak zorganizować, aby cała impreza przebiegła bez zarzutu. Dlatego właśnie potrzebują wsparcia konsultanta, który musi wykazywać się fachową wiedzą dotyczącą dopasowania oferty do potrzeb i budżetu klientów, negocjowania i zawierania umów z podwykonawcami, formalności związanych różnymi rodzajami ślubów: cywilnym, kościelnym, konkordatowym, międzywyznaniowym czy humanistycznym. To wedding planner doradzi, w jakich miesiącach można liczyć na atrakcyjniejsze ceny, gdzie najlepiej zamówić suknię ślubną, jakie wyzwania i ograniczenia wiążą się z konkretną lokalizacją, jak dobrać odpowiednie menu, oprawę techniczną itd.

Jak zdobyć wiedzę niezbędną organizatorowi ślubów i wesel?

Trudno startować w tym zawodzie od zera, gdy nie posiada się żadnych podstaw teoretycznych. Cenne informacje, które będą bazą wyjściową do szlifowania doświadczenia, można uzyskać na kursach dla wedding plannerów. Wybierając tego typu szkolenie, trzeba zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Przede wszystkim liczy się fakt, czy jest ono organizowane przez profesjonalny ośrodek szkoleniowy oraz trenerów z autentycznym doświadczeniem w branży. Warto zainteresować się także, czy po kursie otrzymamy certyfikat uznawany przez branżę eventową. Program szkolenia powinien być zbudowany w taki sposób, aby wyposażyć uczestnika w niezbędną na start wiedzę dotyczącą organizowania ślubów i wesel.

Wedding planner – jak zacząć pracę w zawodzie?

Konsultant ślubny może szukać pracy w agencji albo, jeśli czuje się na siłach, założyć własną firmę. Dobrym pomysłem dla osób bez doświadczenia jest zatrudnienie się w hotelu, w którym często organizowane są wesela. To świetny sposób na zdobycie pierwszych szlifów przy tego typu imprezach.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: https://emtg.pl/

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje