Listopad na budowie nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Mistrzejowic przyniósł szereg istotnych wydarzeń i postępów w realizacji inwestycji.
Najważniejszym momentem było otwarcie pętli w Mistrzejowicach dla ruchu tramwajowego. Linia numer 14 obecnie kursuje do przystanku „Miśnieńska”, gdzie tramwaje zawracają za pomocą przejazdu technicznego.
Wyzwania przy budowie pętli
Prace w rejonie pętli były szczególnie wymagające. W trakcie robót natrafiono na ponad sto niewybuchów, które spowodowały opóźnienia w harmonogramie. Kolejnym wyzwaniem była przebudowa magistrali wodociągowej, która znajduje się pod obecnym układem torowiska. Złożoność tych zadań wymagała precyzyjnego podejścia i dostosowania planów do warunków terenowych.
Postępy na innych odcinkach
W listopadzie zakończono również wykop podstropowy na stacji „Rondo Polsadu” do poziomu -2, na którym ostatecznie będą poruszać się tramwaje. Z kolei prace przy budowie układu torowiska postępują na odcinku od ulicy Krzesławickiej, przez ul. Bohomolca, aż do ul. Jancarza. W tym rejonie trwają intensywne roboty związane z przygotowaniem terenu pod finalny układ tramwajowy.
fot: tramwajdomistrzejowic.pl / Materiały prasowe