poniedziałek, 7 marca 2022 10:26

Strategia firmy Żabka – klucz do sukcesu

Autor Artykuł sponsorowany
Strategia firmy Żabka – klucz do sukcesu

Grupa Żabka przeszła metamorfozę swojego modelu biznesowego. Od teraz strategia firmy – zgodnie z przekazem samej Grupy Żabka – opiera się nie na intuicji, a na zbieraniu twardych danych, które pozwolą firmie lepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Ma to przyczynić się do jeszcze większej popularności należącej do Grupy sieci sklepów convenience.

Trzy etapy transformacji firmy

Żabka przeszła transformację w oparciu o trzy filary. Pierwszy to rozwój w kierunku modern convenience, czyli sieci sklepów osiedlowych, gotowych na zrealizowanie jak najszerzej rozumianych potrzeb swoich klientów. Grupa Żabka oferuje konsumentom nie tylko podstawowe artykuły spożywcze, ale też umożliwia zjedzenie ciepłego posiłku, wypicie smacznej kawy, wypłatę pieniędzy, czy odebranie paczki.

Drugi filar to rozwój technologiczny firmy, uwzględniający nowoczesne narzędzia online. W związku z tym klienci mogą korzystać z nowoczesnej aplikacji Żappka, Grupa opracowała też nowoczesne narzędzia cyfrowe dla pracowników oraz franczyzobiorców. Żabka wprowadziła nawet sklepy bezobsługowe, otwarte 24 godziny, przez 7 dni w tygodniu.

Strategia odpowiedzialności `

Grupa Żabka wzmacnia także swoje zaangażowanie w obszarze odpowiedzialności, opierając ją na kilku istotnych filarach (tzw. strategia ESG). Kluczowe są takie filary, jak zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja oraz zielona planeta (ekologiczna firma jest istotnym filarem aktywności Grupy). Od teraz Żabka, poprzez swoje działania, stara się dostarczać klientom najwyższej jakości usługi, jednocześnie pozytywnie oddziałując na otoczenie.

Model oparty na franczyzie

Strategia firmy przewiduje tworzenie sklepów w oparciu o model franczyzowy. W ten sposób osoby chętne na otwarcie własnego sklepu pod szyldem Żabki korzystają z gotowych rozwiązań opracowanych przez Grupę, jednocześnie zachowując dużą autonomię w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej.

Żabka Polska oferuje franczyzobiorcom przygotowany już, wyposażony sklep. Oferowane są również gotowe narzędzia sprzedażowe oraz ciągłe wsparcie ze strony trenerów. Ponadto, firma organizuje logistykę towarów, a nawet pokrywa rachunki z tytułu prowadzenia sklepu. Strategia ta przyniosła efekt w postaci aż 8000 sklepów na terenie Polski prowadzonych przez ponad 6500 franczyzobiorców.

Sukces Żabki

Bez wątpienia Żabka stała się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek, którą kojarzy aż 93% konsumentów. Co więcej, ponad 15 milionów osób zamieszkuje do 500 metrów od najbliższego sklepu, co bez wątpienia świadczy o bardzo dużej popularności sieci. Sklepy Żabki codziennie odwiedzane są przez ponad 2,5 miliona osób.

Nowoczesna sieć convenience

Grupa Żabka to nowoczesna, ekologiczna firma, nastawiona na realizowanie potrzeb konsumentów. Nowoczesna strategia ESG to pełna otwartość zarówno na klientów, jak i na pracowników i franczyzobiorców.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka