Tarnowskie domy pomocy społecznej, w trudnym czasie pandemii, w szczególny sposób odczuwają braki kadrowe. Związane jest to nie tylko z chorobami pracowników, ale w znacznej mierze z koniecznością odbywania kwarantanny.
Domy Pomocy Społecznej to placówki, które pracują w trybie całodobowym. Braki kadrowe są więc dla nich szczególnie dotkliwe. W obliczu poważnego kryzysu poszukiwane są osoby zainteresowane podjęciem pracy opiekunki i pielęgniarki, ale także wolontariusze, którzy chcieliby wesprzeć opiekę nad osobami najbardziej jej potrzebującymi. Przed rozpoczęciem pracy w DPS i po jej zakończeniu pracownicy zostaną przebadani pod kątem obecności wirusa SARS-CoV-2.
Praca w domach pomocy społecznej ma szczególny charakter. To pomoc ludziom starszym, schorowanym, a w czasach epidemii również bardzo przerażonym sytuacją.
-Dlatego tak ważne jest, by osoby, które odpowiedzą na apel, posiadały przygotowanie zawodowe, by zapewnić zarówno pomoc w codziennych czynnościach, ale także udzielić wsparcia psychicznego, złagodzić niepewność, wesprzeć w przetrwaniu tego trudnego czasu. Właśnie teraz możemy okazać swoje człowieczeństwo poprzez pomoc, empatię i zaangażowanie we wsparcie osób najbardziej potrzebujących. Zapraszamy do współpracy – przekonują władze Tarnowa.
Z chętnymi do podjęcia pracy dom pomocy społecznej zawrze stosowną umowę zastępstwa, zapewniając m.in. środki ochrony osobistej. Chętni mogą zgłaszać swoje kandydatury bezpośrednio do tarnowskich domów pomocy społecznej telefonicznie lub mailowo.
Dom Pomocy Społecznej ul. Czarna Droga 48: tel. 14 633 02 15, mail dps.2@umt.tarnow.pl
Dom Pomocy Społecznej im. Św. Brata Alberta ul. Szpitalna 53: tel. 14 688 86 67, mail dpstarnow@dps.okay.pl
inf./fot. UM Tarnów