czwartek, 1 lutego 2024 14:46

Aktywiści mówią "NIE" dla kontrowersyjnej inwestycji w Krakowie. "Zatopi budżet miasta"

Autor Patryk Trzaska
Aktywiści mówią "NIE" dla kontrowersyjnej inwestycji w Krakowie. "Zatopi budżet miasta"

W Krakowie wrze, a mieszkańcy protestują przeciwko budowie Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej w kształcie zakładanym przez miasto. Aktywiści uważają, że projekt, który miałby być kluczowym elementem III obwodnicy miasta, to kalka Trasy Łagiewnickiej, który spowoduje jedynie niebotyczne zadłużenie stolicy Małopolski. "Najważniejsi miejscy urzędnicy od miesięcy zarzekają się, że wyciągnęli wnioski z fatalnie zaprojektowanej Trasy Łagiewnickiej, opublikowany niedawno projekt kontynuacji zachodniej części III obwodnicy przeczy tym obietnicom" – twierdzą aktywiści.

Budowa Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej to temat, którym żyją mieszkańcy Krakowa od miesięcy. Nie mają oni wątpliwości, że inwestycja powinna powstać, jednak z pewnością nie w kształcie, jaki zakłada miasto. O co dokładnie chodzi?

18 krakowskich stowarzyszeń i inicjatyw obywatelskich, a także lokalni działacze i działaczki oraz grono ekspertów zrzeszonych w ramach Koalicji Ruchów Krakowskich "Wspólnie dla Miasta", uważa, że projekt budowy Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej, to kalka oddanej dwa lata temu do użytku Trasy Łagiewnickiej. Projekt ma być niedopracowany i utopijnie drogi, a w konsekwencji doprowadzić do kolosalnego zadłużenia miasta. "Najważniejsi miejscy urzędnicy od miesięcy zarzekają się, że wyciągnęli wnioski z fatalnie zaprojektowanej Trasy Łagiewnickiej, opublikowany niedawno projekt kontynuacji zachodniej części III obwodnicy przeczy tym obietnicom" – twierdzą aktywiści.

Relacja z konferencji Koalicji Ruchów Krakowskich "Wspólnie dla Miasta": fot. Marzena Gitler/Głos24

Działacze podkreślają, że planowana inwestycja jest za droga i niemożliwa do zrealizowania, szczególnie w obliczu zbliżającej się wielkimi krokami zmianie warty na fotelu prezydenta Krakowa. – Jeżeli zostanie zrealizowana w tym
kształcie - zatopi budżet miasta. Najpewniej jednak trafi do głębokiej
szuflady nowego prezydenta z podpisem “za drogie”, a Kraków na
domknięcie trzeciej obwodnicy poczeka kolejne kilkadziesiąt lat – podkreślają.

Sama spółka, która jest odpowiedzialna za budowę Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej dziękuje za głosy mieszkańców i zapowiada wypracowanie najlepszego rozwiązania. "Chcielibyśmy serdecznie podziękować wszystkim mieszkańcom za aktywny udział w procesie konsultacji społecznych. Państwa zaangażowana postawa, poświęcony czas, wyrażone opinie i sugestie to dla nas nieoceniony wkład. Cenimy sobie Państwa wiedzę, zaangażowanie i zainteresowanie projektem, które pomogły nam zrozumieć, jakie są Państwa potrzeby i oczekiwania" – czytamy w piśmie spółki Trasa Łagiewnicka SA w Krakowie.

Czym jest Trasa Zwierzyniecka i Pychowicka? Zgodnie z zapowiedziami Urzędu Miasta w Krakowie mają to być kluczowe inwestycje dla III obwodnicy Krakowa, która ma być sposobem na wyprowadzenie ruchu z centrum miasta i zapewnienie komunikacji międzydzielnicowej.

fot. Mateusz Łysik/Głos24

Kraków - najnowsze informacje

Rozrywka