piątek, 11 czerwca 2021 09:17

Co dalej z "sądeczanką"? "Państwa polskiego nie stać na najkorzystniejszy wariant"

Autor Aleksandra Tokarz
Co dalej z "sądeczanką"? "Państwa polskiego nie stać na najkorzystniejszy wariant"

Wczoraj, 10 czerwca, odbyło się spotkanie z przedstawicielami samorządu i parlamentu w sprawie budowy drogi łączącej Nowy Sącz i Brzesko - tzw. "sądeczanki". Jak mówił marszałek województwa małopolskiego, "to spotkanie jest potwierdzeniem żywo prowadzonego dialogu w sprawie budowy tej bardzo ważnej dla kierowców i mieszkańców trasy". W informacjach przekazanych przez UMWM nie znajduje się jednak nic, czego wiemy już od kilku tygodni.

Plany zakładają, że droga krajowa nr 75 Brzesko - Nowy Sącz, będzie dwujezdniową drogą klasy główna przyspieszona, z dwiema jezdniami po dwa pasy ruchu i długości około 50 kilometrów. Jej wskazaniem na być całkowite wyeliminowanie zjazdów, a dostępność do niej zrealizowana zostanie poprzez węzły i skrzyżowania.

Jak przypomniał minister infrastruktury, GDDKiA opracowała i przedstawiła gminom w sumie 22 warianty przebiegu drogi. - Każda ze stron miała możliwość wypowiedzenia się. Wysłuchaliśmy tych, którzy mają wątpliwości, czy zastrzeżenia do zaproponowanych wariantów przebiegu drogi – mówił marszałek Witold Kozłowski, który odniósł się także do ostatnich doniesień medialnych. - Obarczanie marszałka województwa tym, że ta droga jeszcze nie jest gotowa jest bezzasadne. To droga krajowa. Ponadto inwestycja ma zapewnione finansowanie ze strony rządowej. Na ten moment wszystko zależy od samorządowców, przez gminy których trasa będzie przebiegać. To ostatnia chwila, aby podjąć wspólną decyzję. Budowa tej drogi od początku nas połączyła i mam nadzieję, że na finiszu prac będzie to aktualne – dodał.

Nowy Sącz. Kierowców czekają utrudnienia. Zamknięto pas w kierunku Krakowa
Wiadomości Nowy Sącz. Uwaga kierowcy! To kolejny etap prac przy budowie mostu na Dunajcu w Kurowie.

Jak informuje Radio Kraków minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zauważył, że z punktu widzenia wnoszących uwag najkorzystniej byłoby, żeby droga prowadziła przez góry tunelami i estakadami. Obecnie państwa polskiego nie stać jednak na tak drogą i skomplikowaną inwestycję. Ogłoszenie przetargu i realizacja zadania, zdaniem ministra, możliwa byłaby w latach 2023 - 2026.

- Jeżeli myślimy poważnie o rozwoju regionu, szczególnie tego obszaru naszego województwa musimy mieć świadomość, że połączenie Brzesko – Nowy Sącz jest pierwszym etapem naszych planów połączenia z kolejnymi krajami i regionami Europy. Mamy poważne argumenty, aby tę inwestycję utrzymać, m.in. Igrzyska Europejskie. Planowane na 2023 międzynarodowe wydarzenie sportowe jest dla nas gwarantem finansowania budowy tej nowej drogi. Jeżeli tego czasu nie wykorzystamy to ci, którzy przyjdą po nas będą mogli powiedzieć „mieli szansę, ale jej nie wykorzystali” – podsumował marszałek Witold Kozłowski.

fot. UMWM

Nowy Sącz

Nowy Sącz - najnowsze informacje