środa, 22 lipca 2020 10:44

Fotografia biznesowa – dlaczego to dobra inwestycja?

Autor Głos 24
Fotografia biznesowa – dlaczego to dobra inwestycja?

Współcześnie coraz większa ilość przedsiębiorców docenia znaczenie fotografii biznesowej. Internet dał nam duże możliwości. Możemy sprzedawać swoje produkty i usługi ludziom na całym świecie. Odległość przestała być dla nas problemem. To, że nie mamy bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem (czy też inną osobą, z którą chcemy współpracować) nie oznacza jednak, że powinniśmy pozostać anonimowi. Podczas korzystania z usług internetowych nie wiemy z kim mamy do czynienia. Transakcje z anonimowymi osobami lub firmami budzą w nas mieszane uczucia. Często decydujemy się na nie, bo musimy, jednak gdyby ktoś dał nam wybór, wolelibyśmy wiedzieć z kim mamy do czynienia.

Decydujące pierwsze wrażenie

Tak jak w realnym świecie, tak i w środowisku internetowym pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Jesteśmy skonstruowani w taki sposób, że wyrabiamy sobie opinię na temat danej osoby już w pierwszych kilku sekundach. Wystarczy, że raz na nią spojrzymy i wiemy, czy budzi ona nasze zaufanie, czy jest interesująca, czy chcemy nawiązać z nią relacje biznesowe.

Wywieranie pierwszego wrażenia w internecie wygląda nieco inaczej niż przy bezpośrednim kontakcie. Osoba potencjalnie zainteresowana współpracą z nami widzi zazwyczaj tylko nasze zdjęcie. Jeżeli fotografia jest dobra, prawdopodobnie pierwsze wrażenie będzie pozytywne. Jednak wszelkie niedociągnięcia działają na naszą niekorzyść. Gdy nie będziemy przywiązywać uwagi do zdjęć zamieszczanych w internecie, bardzo dużo stracimy. Ludzie, którzy mogliby zostać naszymi klientami z dużym prawdopodobieństwem zdecydują się na współpracę z konkurencją. O ile w świecie realnym wywieramy na ludziach różne wrażenie (bo widzą nas w odmiennych sytuacjach, innych, stylizacjach, a także rozmaitych nastrojach), w internecie dysponujemy tylko jednym zdjęciem (ewentualnie zestawem zdjęć).

Inwestycja w dobre fotografie biznesowe to tworzenie wizerunku, który będzie na nas pracował.

Nie bójmy się być oceniani

Osoby, które mają negatywne podejście do fotografii biznesowej czują się niekomfortowo z tym, że są oceniane przez innych ludzi. Część z nich będzie przekonywać, że najważniejsza jest jakość towarów i usług, które oferują. Sprzeciwianie się temu, co oczywiste nie ma jednak większego sensu. Czy tego chcemy czy nie, w każdej chwili będziemy poddawani surowym ocenom. Nie możemy tego zmienić, ale za to mamy wpływ na jakość tych ocen. Profesjonalne zdjęcia biznesowe mają za zadanie tworzenie w umysłach innych ludzi takiego wizerunku naszej osoby jaki jest dla nas najbardziej korzystny.

Dzięki dobrym zdjęciom będziemy przyciągać klientów zamiast ich odpychać. Dużym plusem jest, że wystarczy wykonać kilka fotografii, które przez dłuższy czas będą na nas pracować. W przypadku bezpośredniego kontaktu z klientami mielibyśmy zdecydowanie więcej pracy – musielibyśmy kreować swój wizerunek każdego dnia.

Czym różnią się fotografie biznesowe od zwykłych zdjęć?

Dla wielu ludzi dobre zdjęcie to takie, na którym wyglądają atrakcyjnie. Takie zdjęcie może wykonać praktycznie każdy. Fotografia biznesowa idzie o wiele dalej. Fotografowie zajmujący się robieniem zdjęć dla biznesu zdają sobie sprawę, że atrakcyjny wygląd to zdecydowanie za mało. Co z tego, że ktoś pozytywnie oceni nasze walory fizyczne, gdy uzna jednocześnie, że nie wyglądamy na specjalistów w branży, w której działamy.

Zdjęcia biznesowe pokazują nie tylko jak wyglądamy. Kreują one wizerunek osoby jaką chcielibyśmy być. I dlatego ich tworzenie jest prawdziwą sztuką. W przypadku fotografii biznesowej liczy się każdy szczegół – postawa, mimika twarzy, to czy sprawiamy wrażenie pewnych siebie, inteligentnych, znających się na swoim fachu, interesujących osób. Potencjalny klient oglądający zdjęcie biznesowe zwróci uwagę na nasz ubiór, otoczenie, akcesoria, a także wiele innych elementów, które pozornie mogłyby wydawać się nie istotne.

Jak znaleźć prawdziwego fotografa biznesowego?

Jako, że obecnie jest duże zapotrzebowanie na fotografów biznesowych, coraz więcej osób oferuje tego typu usługi. Niestety posiadanie sprzętu fotograficznego nie wystarczy, żeby robić dobre zdjęcia biznesowe. Tworzenie wizerunku to prawdziwa sztuka, a także wiedza i praktyka, dlatego przed skorzystaniem z usług danego fotografa koniecznie trzeba zapoznać się z jego portfolio.

-------------

Na zdjęciu: Weronika Jelińska i Tomasz Kraśniewski - fotografia biznesowa - Kancelaria Jelińska, Autor fotografii:  https://krzysztofzaleski.com/

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka