czwartek, 28 maja 2020 13:47

Idealna wizytówka firmowa - jak powinna wyglądać?

Autor Artykuł sponsorowany
Idealna wizytówka firmowa - jak powinna wyglądać?

Wizytówka firmowa to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych. To, jak wygląda i co zawiera często decyduje o tym, że potencjalny klient decyduje się na kontakt z daną firmą. Wizytówki to także forma komunikacji z klientem oraz swego rodzaju - narzędzie biznesowe. Jak powinna wyglądać idealna wizytówka i co powinna zawierać? Oto kilka wskazówek.

Wizytówka firmowa to jedno z podstawowych narzędzi marketingowych. To, jak wygląda i co zawiera często decyduje o tym, że potencjalny klient decyduje się na kontakt z daną firmą. Wizytówki to także forma komunikacji z klientem oraz swego rodzaju - narzędzie biznesowe. Jak powinna wyglądać idealna wizytówka i co powinna zawierać? Oto kilka wskazówek.

Wizytówki firmowe – sposób budowania zaufania klienta

Każdy, kto prowadzi działalność gospodarczą powinien posiadać wizytówkę. Niezależnie czym się zajmujesz i jaka jest Twoja profesja, odpowiednio przygotowana i zaprojektowana wizytówka pomoże w zdobywaniu nowych klientów oraz budowaniu pozycji na rynku. Zastanawiając się, jak powinna wyglądać idealna wizytówka, warto w pierwszej kolejności zastanowić się, w jakich sytuacjach będzie używana. Wówczas możemy dokładnie określić, jakie dane powinny się na niej znaleźć oraz jaki powinien być jej wygląd ogólny. Zadaniem wizytówki jest informowanie o tym, kim jesteśmy oraz jak można się z nami skontaktować. Wizytówki wręczamy potencjalnym klientom, rozdajemy na targach czy konferencjach. Aby jednak odpowiednio spełniały swoją funkcję, warto chwilę się nad nimi zatrzymać i zastanowić, co tak naprawdę powinny zawierać wizytówki firmowe?

Jaka powinna być idealna wizytówka firmowa?

Zastanawiasz się jakie wizytówki do firmy wybrać oraz jakie dane w nich zamieścić? Wizytówka ma za zadanie głównie informować, jednak zbyt duża ilość informacji i danych może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Wizytówka powinna zawierać więc podstawowe dane kontaktowe. Ze względu na mały format - ilość tekstu jest mocno ograniczona. Warto więc zdecydować się na zamieszczenie jedynie najważniejszych informacji, jak: imię, nazwisko, rodzaj pełnionej funkcji lub zajmowanego stanowiska, numer telefonu, adres e-mail, adres strony WWW i ewentualnie – adres siedziby firmy. Wizytówki mają mieć charakter informacyjny, więc zamieszczanie danych, jak np. numer NIP czy Regon nie są konieczne. Należy także podkreślić, że na wizytówce warto umieścić mocno wyeksponowane logo, dzięki któremu klient już na pierwszy rzut oka będzie wiedziała, z kim ma do czynienia.

Rodzaj wizytówek należy także dopasować do typu firmy. Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny, warto postawić na wyraziste wzory i kolory, które będą nawiązywały do branży kosmetycznej. Jeśli jesteś architektem lub projektantem wnętrza, dobrym pomysłem będzie inspiracja minimalizmem. Twój zawód to prawnik? Postaw więc na proste, eleganckie wizytówki, za pomocą których wzbudzisz zaufanie i zyskasz nowe kontakty.

Na rynku jest wiele rodzajów wizytówek. Warto nie iść za tłumem i wybrać oryginalne, może nieco nietypowe wizytówki, które skutecznie wyróżnią firmę na tle konkurencji. Idealnym pomysłem będzie np. druk letterpress. W celu stworzenia oryginalnego projektu warto zdecydować się na wybór firmy bądź instytucji, które specjalizują się w tworzeniu ciekawych projektów, które stanowią miłą odmianę (Drukarnia internetowa Sottio).

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje