Podczas długiego weekendu majowego prace budowlane będą kontynuowane, jednak z uwagi na ich punktowy charakter obecność ekip na placu budowy będzie ograniczona. Główne działania zaplanowano tak, aby nie wymagały dużego zaangażowania sprzętu ani licznego personelu.
Na 1 i 2 maja zaplanowano specjalistyczne prace polegające na wycinaniu szczelin technologicznych pod zalewy pionowe szyn. Te czynności przygotowawcze są niezbędne przed dalszymi etapami montażu torowiska i nie wymagają licznej obsady, co pozwala na ich sprawne wykonanie nawet w okresie mniejszej dostępności sił wykonawczych.
Rezerwowe dni robocze
Następnie 3 i 4 maja ujęto w harmonogramie jako rezerwowe. W zależności od postępu wcześniejszych robót mogą być one wykorzystane do prowadzenia prac wykończeniowych, takich jak drobne naprawy czy przygotowanie podłoża pod asfaltowanie. Ich realizacja będzie uzależniona od tempa zakończenia wcześniejszych etapów.
W rejonie ul. Brackiej zakończono już betonowanie, jednak ze względu na konieczność zachowania reżimu technologicznego dojrzewania betonu, jego przykrycie masą asfaltową możliwe będzie dopiero po 5 maja.
Dodatkowym czynnikiem wpływającym na przesunięcie prac jest tymczasowe wstrzymanie działalności przez zakłady produkujące masy asfaltowe w okresie długiego weekendu.
Rozpoczęcie układania asfaltu
Wykonawca zakłada, że prace związane z układaniem warstwy asfaltowej na odcinku od ul. Grodzkiej do ul. Brackiej rozpoczną się 5 maja. Zakończenie tych robót planowane jest na 6 maja, przy sprzyjających warunkach pogodowych i dostępności materiałów.
Na 7 maja z kolei zaplanowano finalizację robót związanych z uszczelnianiem pionowym szyn. To jeden z kluczowych etapów, który ma bezpośredni wpływ na trwałość i bezpieczeństwo torowiska.
Od 8 maja rozpoczną się roboty na kolejnym fragmencie torowiska. Będzie to kontynuacja inwestycji realizowanej w ramach modernizacji infrastruktury tramwajowej.
Termin i koszt inwestycji
Całkowity koszt prowadzonych prac wynosi około 5,6 mln zł. Zakończenie całości zadania zaplanowano na koniec czerwca 2025 roku.
Fot: ZDMK w Krakowie