W związku z obwieszczeniem Państwowej Komisji Wyborczej z 30 czerwca br. o wynikach głosowania i wyniku wyborów Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Wydział Spraw Administracyjnych informuje, że możliwe jest uzyskanie zaświadczenia o prawie do głosowania oraz złożenie wniosku o dopisanie do spisu wyborców.
Terminy złożenia wniosków:
- o wydanie zaświadczenia o prawie do głosowania – do piątku, 10 lipca
- o dopisanie do spisu wyborców – do wtorku, 7 lipca.
Obsługa wyborców prowadzona jest wyłącznie w niżej wymienionych lokalizacjach:
- al. Powstania Warszawskiego 10 – dzielnice Śródmieście i Krowodrza,
- ul. Wielicka 28a – dzielnica Podgórze,
- os. Zgody 2 – dzielnica Nowa Huta.
Wyborcy przyjmowani są w godzinach od 7.40 do 15.00. W celu skrócenia czasu oczekiwania i dbając o zachowanie środków bezpieczeństwa, prosimy o wcześniejszą rezerwację wizyty na stronie internetowej umawianiewizyt.um.krakow.pl. Przypominamy również o obowiązku zakrywania ust i nosa podczas wizyty w urzędzie.
Zachęcamy Państwa także do skorzystania z formy elektronicznej załatwiania spraw, dostępnej pod adresem: gov.pl.
Wydział Spraw Administracyjnych informuje także, że wyborcy wpisani na swój wniosek do spisu wyborców w wybranym obwodzie głosowania (zarówno w kraju, jak i za granicą) będą ujęci w tym samym spisie wyborców w ponownym głosowaniu w niedzielę, 12 lipca. Nie ma możliwości dopisania się do innego spisu wyborców.
Wzięcie udziału w głosowaniu w innym obwodzie będzie możliwe wyłącznie po otrzymaniu zaświadczenia o prawie do głosowania z urzędu gminy, w której wyborcy są ujęci w spisie wyborców lub od konsula, który dopisał wyborcę do tego spisu.
Źródło: UMK