Od poniedziałku, 29 marca, otwarty będzie tylko jeden Punkt Sprzedaży Biletów MPK w Krakowie. Dlaczego?
W związku z drastycznym wzrostem liczby zarażeń SARS-CoV-2 oraz nowymi obostrzeniami wprowadzonymi przez rząd od poniedziałku, 29 marca, otwarty będzie tylko jeden Punkt Sprzedaży Biletów – przy ul. Podwale 3/5 - informuje MPK w Krakowie. Godziny otwarcia tego punktu zostaną wydłużone – będzie czynny od 7.00 do 20.00. Wszystkie pozostałe punkty będą zamknięte do odwołania.
"Priorytetem jest bezpieczeństwo pasażerów, dlatego ograniczenie bezpośrednich wizyt i kontaktów w Punktach Sprzedaży Biletów jest konieczne. Zachęcamy wszystkich pasażerów do korzystania z możliwości zakupu biletów przez internet, aplikacje mobilne lub automaty biletowe" - informuje spółka.
"Apelujemy, aby z otwartego Punktu Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 korzystały wyłącznie te osoby, których sprawy nie mogą być zrealizowane przez internet. Dotyczy to m.in. osób wnioskujących o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie oraz osób kupujących bilety specjalne" - prosi MPK w Krakowie.
Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 będzie działał zgodnie z następującymi zasadami sanitarnymi:
- w punkcie będą otwarte trzy stanowiska
- w środku będą mogły jednocześnie przebywać maksymalnie trzy osoby
- obsługiwane będą wyłącznie osoby z prawidłowo założoną maseczką (zakryte usta i nos)
- po wejściu do punktu należy zdezynfekować ręce
- osoby oczekujące przed punktem mają obowiązek zachować odpowiedni dystans
- w czasie godzin otwarcia punktu przewidziane są przerwy konieczne do dezynfekcji pomieszczenia
W sprawach związanymi z biletami można kontaktować się telefonicznie lub mailowo:
- infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
- infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00, czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
- reklamacje – reklamacje@kkm.krakow.pl
W związku z ograniczeniem funkcjonowania Punktów Sprzedaży Biletów:
- zwroty biletów okresowych zapisanych na nośnikach mobilnych można wykonać samodzielnie – aplikacje są wyposażone w taką opcję (w przypadku pytań o mKKM, prosimy o kontakt z infolinią: 12 19 150, w przypadku pytań o mKK, prosimy o kontakt z infolinią: 12 254 14 00)
- osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym, będą mogły zwrócić bilet, wysyłając kartę plastikową pocztą (rekomendujemy list polecony), na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka, 30-347 Kraków. Prosimy pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze
- w przypadku wysłania do MPK SA karty plastikowej, klient może złożyć również pisemną dyspozycję odesłania karty plastikowej z anulowanym biletem, wraz z podaniem adresu korespondencyjnego. W takim przypadku karta zostanie wysłana pocztą, listem poleconym na wskazany adres. W razie braku takiej dyspozycji, karta będzie do odbioru osobistego w Punkcie Sprzedaży Biletów, ul. Podwale 3/5
- zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet okresowy nastąpi za czas od daty stempla pocztowego do dnia upływu ważności biletu. Należy pamiętać, że zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa, zwrotu biletu można dokonać minimum 16 dni przed upływem jego ważności
- zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa, nie ma możliwości: zawieszenia, zamrożenia i zmiany daty ważności zakupionego już biletu okresowego
- osoby składające wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej zachęcamy do zrobienia tego przez Internet – na stronie www.kk.krakow.pl, przez wybór nośnika mobilnego
- osoby, które chcą uzyskać fakturę za zakupiony bilet, mogą to zrobić przez Internet – wysyłając taki wniosek na adres: fakturyPSB@mpk.krakow.pl
MPK przypomina również, że na wymianę biletów papierowych – z taryfy nieaktualnej na obowiązującą – jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.