wtorek, 3 sierpnia 2021 10:39

Kraków. Raj dla kontrolerów. Za bilet w komunikacji nie zapłacisz kartą!

Autor Marzena Gitler
Kraków. Raj dla kontrolerów. Za bilet w komunikacji nie zapłacisz kartą!

Miejskiej Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Krakowie poinformowało dziś o awarii, przez którą nie można zapłacić za bilety w biletomatach kartą. Problem w tym, że system nie działa już od niedzieli, a w niektórych pojazdach i na przystankach to jedyna możliwość zakupu biletów.

Awaria ma wynikać z problemów zewnętrznego oparatora płatności bezgotówkowych, który "prowadzi intensywne działania w zakresie przywrócenia pełnej funkcjonalności systemu płatniczego." Jednocześnie MPK przypomina o innych możliwościach zakupu biletów, co nie jest jednak proste, jak wynika z już ponad 150 komentarzy, które błyskawicznie pojawiły się pod postem na stronie MPK na Facebooku. Niestety, bez odpowiedzi ze strony przedsiębiorstwa.

"Szanowni Pasażerowie, uprzejmie informujemy, że w części automatów biletowych nie można zapłacić kartą płatniczą. Zewnętrzny operator płatności bezgotówkowych prowadzi intensywne działania w zakresie przywrócenia pełnej funkcjonalności systemu płatniczego. Jednocześnie informujemy, że pasażerowie mają możliwość nabywania biletów jednorazowych KMK z wykorzystaniem mobilnych platform do sprzedaży e-biletów poprzez aplikacje oraz m.in. w Punktach Sprzedaży Biletów.  Natomiast bilety okresowe można zakupić z wykorzystaniem aplikacji: iMKA, mKK i mKKM, w Punktach Sprzedaży Biletów lub przez Internet. Za utrudnienia przepraszamy i zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej usunąć nieprawidłowości w funkcjonowaniu systemu" - czytamy w komunikacie.

Szanowni Pasażerowie, uprzejmie informujemy, że w części automatów biletowych nie można zapłacić kartą płatniczą....

Opublikowany przez Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie Wtorek, 3 sierpnia 2021

Mieszkańcy komentują, że problemy występują już od niedzieli i pytają, dlaczego o awarii poinformowano dopiero we wtorek. Pytają też, dlaczego tak mało jest biletomatów, w których można płacić gotówką. "Awaria od kilku dni a Wy teraz dajecie komunikat. Kierowcy nic nie wiedzą i zdziwieni, że automaty nie działają. Jeden biletomat przyjmuje tylko monety, drugi tylko banknoty wszystko do poprawki się nadaje! A nie tylko od pasażera wymagać!" - bulwersuje się Anna Opoczka.

"Żeby była jasność, mniej więcej od półtora tygodnia nie działają. Nie zawsze mam możliwość zakupić bilet w biletomacie stacjonarnym, a dojechać do pracy muszę. Uprzejmie proszę, przede wszystkim, o poinformowanie kontrolerów o defekcie genialnego systemu" - apeluje Ewa Ka.

Faktycznie wraz z nadejściem pandemii i odejściem wielu osób od płatności gotówkowych MPK zwiększyło liczbę automatów do zakupu biletów z płatnością bezgotówkową. Jednak wiele osób uważa, ze to forma dyskryminacji tych, którzy preferują płatność gotówką. Tymczasem w Krakowie najczęściej nie ma wyboru.

Internauci niepokoją się, czy faktu awarii nie wykorzysta Renoma, której pracownicy wyłapują pasażerów bez biletu i apelują, aby w związku z awarią przeprowadzić większą akcje informacyjną, niż tylko zamieszczenie postu na Facebooku czy Twitterze oraz o zarządzenia dnia komunikacji darmowej. "Czekajcie, czekajcie... Wyłączyliście płatności gotówką, bo covid  Wyłączyliście płatności kartą, bo awaria A mimo to, uważacie za zasadne wymagać od ludzi, żeby kupili bilety? Nie można po prostu wprowadzić dzisiaj darmowego transportu publicznego z uwagi na awarię? Miliardów na tym nie stracicie" apeluje użytkownik Przemek Jadłowski.

"W jednym tylko gotówką, w drugim tylko kartą, a trzeci nie działa. Nic tylko jeździć..." - podsumowuje Michał Dudziński.

fot. krakow.pl

Kraków - najnowsze informacje

Rozrywka