środa, 3 listopada 2021 10:37, aktualizacja 3 lata temu

Kraków. Remont torowiska do Borku opóźniony. Wiemy dlaczego

Autor Marzena Gitler
Kraków. Remont torowiska do Borku opóźniony. Wiemy dlaczego

Miasto zdecydowało opóźnić zaplanowane na początek listopada rozpoczęcie wielomiesięcznego remontu torowiska z Łagiewnik do Borku Fałęckiego. Na szczęście inwestycja, która mogła wywołać komunikacyjny paraliż tej części Krakowa, została przesunięta.  

W październiku ZDMK zapowiedział całkowite zamknięcie i remont torowiska do Borku Fałęckiego. Prace przy wymianie szyn miały trwać nawet do marca 2022 roku. W zamian zapowiedziano zastępczą komunikację autobusową. Rzecz w tym, że z powodu budowy Trasy Łagiewnickiej jednia została zwężona i autobusy wraz z samochodami musiałyby stać w korkach.

Plany Zarządu Dróg Miasta Krakowa zaniepokoiły mieszkańców, którzy i tak już borykają się z utrudnianiami wynikającymi z olbrzymiej budowy nowej trasy i koniecznych modernizacji już istniejących ulic. Radny Michał Starobrat zaproponował w interpelacji, aby dla komunikacji zastępczej uruchomiono buspas, choć na zwężonej, na skutek prac, do jednego pasa Zakopiance jest to niemożliwe. Taką też otrzymał odpowiedź.  Problemy jednak zostały zauważone i ostatecznie zadecydowano o odłożeniu remontu do czasu zakończenia prac na Zakopiance i przywrócenia jej normalnej szerokości. - Nasze prace skupiają się na torowisku, nie ingerują w jezdnię. ale poczekamy z ich rozpoczęciem do końcówki miesiąca - wtedy Trasa  Łagiewnicka otworzy 4 pasy na Zakopiańskiej - poinformował Głos24 rzecznik prasowy ZDMK Michał Pyclik.

Kraków utrudnienia Borek Fałęcki Zakopianka Łagiewniki
Kraków. Remont torowiska do Borku opóźniony o kilka tygodni - graf. ZDMK

Prace na torowisku rozpoczną się pod koniec listopada, a ich zakończenie przewidziane jest na marzec przyszłego roku. Zakres prac jest jednak spory i na pewno duże znaczenie dla terminowego zakończenia będą miały warunki pogodowe.

W ramach remontu zaplanowano m.in. wymianę torowiska na odcinkach od węzła „Łagiewniki” do Trasy Łagiewnickiej oraz od Trasy Łagiewnickiej do centrum Solvay – w sumie około 2,5 km pojedynczego toru. Dodatkowo na samej pętli tramwajowej w Borku Fałęckim wymienione zostaną zwrotnice, sieć trakcyjna, sterownia i system ogrzewania zwrotnic. Planowane jest także napawanie szyn (specjalna technika obróbki plazmą). Koszt prac szacowany jest na kilkanaście milionów złotych.

Na czas remontu ruch tramwajowy w tym rejonie będzie wyłączony i uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza. Szczegółowych informacji można spodziewać się pod koniec listopada w komunikacie Zarządu Transportu Publicznego w Krakowie.

fot. zarz/ krakow.pl

Kraków - najnowsze informacje

Rozrywka