Każda osoba, która podjęła decyzję o założeniu sklepu internetowego, musi wybrać odpowiednią platformę e-commerce. Nie jest to takie łatwe, choćby z tego względu, że na rynku dostępnych jest naprawdę dużo rozwiązań. Warto dokładnie przyjrzeć się jednemu z najpopularniejszych – a mianowicie PrestaShop.
Czym jest PrestaShop?
PrestaShop to platforma, która powstała w roku 2007 we Francji, początkowo funkcjonując jako studencki projekt. Dzisiaj należy do najpopularniejszych platform e-commerce, z usług której korzystają największe, globalne marki.
Według dostępnych w internecie danych, na PrestaShop opiera się już ponad 300 000 sklepów. Szerokie możliwości platformy doceniają przede wszystkim użytkownicy z Europy i Ameryki łacińskiej.
Jakie są najważniejsze zalety PrestaShop?
Do najważniejszych zalet PrestaShop zaliczyć można:
● łatwą instalację – osoba otwierająca sklep internetowy musi pobrać ze strony internetowej plik instalacyjny o rozmiarze zaledwie kilku megabajtów. Następnie wystarczy kilka kliknięć i wstępna konfiguracja, by uruchomić responsywny i działający sklep internetowy, a następnie – rozpocząć sprzedaż,
● niskie koszty – samo pobranie PrestaShop jest darmowe – platforma funkcjonuje na zasadzie licencji open source. Oczywiście, samo prowadzenie sklepu może być związane z dodatkowymi kosztami, jednak w ten sposób znacznie można ograniczyć początkowe wydatki,
● przyjazna obsługa – domyślna wersja platformy nie wymaga zaawansowanej wiedzy technicznej. Przy pomocy narzędzia PrestaShop prowadzić swój sklep internetowy może tak naprawdę każdy,
● możliwość zarządzania produktami – PrestaShop pozwala łatwo i intuicyjnie umieszczać produkty w sklepie internetowym. Przy pomocy systemu można uwzględnić ich najważniejsze szczegóły, zarządzać swoim asortymentem, a także ustawiać alarmy sygnalizujące końcówkę zapasów.
Czy PrestaShop jest całkowicie darmowy?
Pomimo tego że podstawowe moduły są darmowe i może z nich korzystać z każdy, to jednak gwarantują one wyłącznie prawidłowe funkcjonowanie sklepu internetowego. Każda osoba, która chce zainstalować w swoim sklepie PrestaShop dodatkowe aplikacje i narzędzia, musi przygotować się na dodatkowe koszty. Warto jednak wydatki te potraktować jako inwestycję w przyszłość swojego biznesu, bowiem pozwalają one znacznie rozbudować sklep i sprawić, by stał się on atrakcyjniejszy w oczach klientów.
Biorąc pod uwagę wszystkie powyższe zalety, nie ma się co dziwić,że platforma PrestaShop uznawana jest za jedną z najpopularniejszych na świecie, jeśli chodzi o obsługę biznesów internetowych. To rozwiązanie, które szczególnie polecane jest małym i średnim firmom, dopiero rozwijającym swoje skrzydła w branży. Dla początkujących biznesmenów nieocenionym wsparciem może okazać się społeczność, która zgromadziła się wokół platformy. Odpowiedź na jakiekolwiek problem występujący z działaniem platformymożna uzyskać w kilka chwil za pośrednictwem forów i grup tematycznychdziałających w internecie.