W rejonie węzła Szczepanowice, budowanej drogi ekspresowej S7 Szczepanowice – Widoma, ruch z tymczasowego bypassu został przeniesiony na przebudowany odcinek drogi krajowej nr 7.
Przejeżdża się pod nowym wiaduktem. Tymczasowy bypass nie będzie już potrzebny i zostanie rozebrany, jak pozwolą na to warunki atmosferyczne.
Obecna sytuacja meteorologiczna nie pozwala na wykonywane wszystkich robót w pełnym zakresie. Niemniej jednak, chociaż wykonawca może skorzystać z przerwy zimowej, prace trwają.
Montowane są bariery energochłonne w pasie rozdziału, wykonywane wykopy rowów i prace porządkowe w pasie drogowym. Prowadzone są także roboty na obiektach inżynierskich np.:
- na najdłuższej estakadzie wymieniane są łożyska na stałe, montowane kable sprężenia zewnętrznego, trwa zbrojenie fundamentów murów oporowych przy przyczółku,
- na wiadukcie w Wymysłowie trwa zbrojenie i deskowanie skrzydła po stronie prawej,
- na wiadukcie w Lipnej Woli, nad budowaną S7 szlifowane są powierzchnie betonowe filara pod zabezpieczenie antykorozyjne.
Zaawansowanie wszystkich prac wynosi 82 %.
Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Powstają dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiega nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą.

