Żabka Polska i Grupa Unimot (sieć stacji AVIA) uruchomią cztery sklepy w formule convenience na stacjach paliw. W Małopolsce jak na razie pojawi się jeden taki punkt, którego otwarcie zaplanowano na wrzesień. Projekt ma charakter pilotażowy i łączy sprzedaż detaliczną w sklepie z obsługą paliwową w jednym punkcie.
Convenience to z angielskiego „wygoda / praktyczność”. W praktyce chodzi o format małych sklepów nastawionych na szybkie zakupy – z długimi godzinami otwarcia, prostą nawigacją i asortymentem „tu i teraz” (kawa, gotowe przekąski, podstawowe produkty spożywcze, chemia, drobne artykuły motoryzacyjne).
Dwie placówki w Poznaniu (ul. Grunwaldzka i Mieszka I) mają ruszyć pod koniec sierpnia. We wrześniu zaplanowano uruchomienia w Bełchatowie i Zakopanem przy ul. Ustup. Wszystkie punkty powstaną na stacjach własnych Grupy Unimot, czyli takich, które nie działają na zasadach franczyzy. Współpraca przewiduje podział ról: Żabka odpowiada za sprzedaż detaliczną i obsługę klientów, a AVIA – za ofertę paliwową. Co ważne, za paliwo będzie można zapłacić przy kasie Żabki w sklepie.

„To dla nas okazja, by połączyć to, co w AVIA najważniejsze – wysoką jakość paliw oraz dobre zrozumienie potrzeb kierowców – z siłą i rozpoznawalnością największej sieci detalicznej w Polsce. (...) Pilotaż pozwoli nam ocenić, jak ten model sprawdzi się w praktyce na stacjach paliw w różnych lokalizacjach”
– mówi Robert Brzozowski, wiceprezes Unimot, w komunikacje prasowym.
„W Żabce nieustannie poszukujemy nowych lokalizacji i formatów, które wpisują się w naszą strategię dostarczania wygodnych rozwiązań”
– dodaje Piotr Kaczmarek, dyrektor ekspansji w Żabka Polska.
Na polskim rynku funkcjonują także inne połączenia sieci handlowych ze stacjami paliw – jako przykład można wskazać współpracę BP i Auchan.
Fot. Materiały prasowe Unimot