czwartek, 2 października 2025 15:21, aktualizacja 3 godziny temu

Utrudnienia na węźle Grębałów. Kierowcy muszą uważać na nowe oznakowanie

Utrudnienia na węźle Grębałów. Kierowcy muszą uważać na nowe oznakowanie

Od północy z niedzieli na poniedziałek 5/6 października zmieni się organizacja ruchu na węźle Grębałów budowanej trasy S7 w Krakowie. Kierowcy przejeżdżający przez ten odcinek muszą zachować szczególną ostrożność i zwracać uwagę na nowe oznakowanie, które będzie wprowadzane w nocy.

Nowy układ ruchu na ul. Kocmyrzowskiej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że w nocy z niedzieli na poniedziałek rozpocznie się wprowadzanie zmian w ruchu na węźle Grębałów.

"Samochody jadące ul. Kocmyrzowską pojadą jednym pasem w obu kierunkach przez rondo zbudowane nad trasą S7. Tym samym ul. Kocmyrzowska zostanie przełożona na jej nowy, docelowy ślad. Na odcinku między węzłem Grębałów a budowaną pętlą tramwajową kierowcy pojadą nową jezdnią (od strony Cmentarza, ruch jednym pasem w każdym kierunku)" – informuje GDDKiA.

Zmiany na węźle Grębałów / GDDKiA

Dojazd z ul. Łowińskiego, zarówno od strony ul. Okulickiego, jak i ul. Ujastek, będzie odbywał się jak dotychczas, wjazdami na węzeł. "Na ul. Łowińskiego (poniżej ul. Kocmyrzowskiej) pozostawimy tymczasowe rondo ze względu na ruch sprzętu budowlanego (wyjazdy z placu budowy i pobliskiego zaplecza budowy)" – podkreślają drogowcy.

Prace związane z nowym oznakowaniem prowadzone będą od północy do godz. 6 rano. W tym czasie szczególnie ważne będzie uważne stosowanie się do znaków i poleceń organizujących ruch.

Ciąg dalszy pod galerią zdjęć

S7: od Widomej do Nowej Huty

Budowa nowohuckiego odcinka S7 jest jedną z największych inwestycji drogowych w regionie. W grudniu 2024 roku kierowcy otrzymali do dyspozycji 13,3 km trasy od węzła Widoma do budowanego węzła Mistrzejowice. Obecnie realizowany jest 5-kilometrowy fragment między węzłem Mistrzejowice a węzłem Nowa Huta.

"Na tym odcinku powstanie 29 obiektów – mostów, wiaduktów i estakad. To ogromna liczba, zważywszy, że mówimy o krótkim odcinku. Dla porównania, na 13,3 km S7 między węzłami Widoma i Mistrzejowice są ‘tylko’ 34 takie obiekty" – podaje GDDKiA.

Prace są skomplikowane, bo wymagają przełożenia licznych instalacji – wodnych, gazowych, teletechnicznych, kanalizacyjnych i ciepłowniczych, a także sieci energetycznych niskiego, średniego i wysokiego napięcia. Nowa droga koliduje także z torami kolejowymi i tramwajowymi, dlatego nad przyszłą S7 powstały dwa wiadukty dla komunikacji miejskiej.

Terminy i finansowanie

Z końcem 2025 roku kierowcy mają zyskać możliwość przejazdu 2-kilometrowym odcinkiem między węzłami Grębałów i Nowa Huta. Natomiast w drugiej połowie 2026 roku planowane jest otwarcie węzła Mistrzejowice, co umożliwi domknięcie całego ringu IV obwodnicy Krakowa.

Inwestycja jest współfinansowana ze środków unijnych. Droga ekspresowa S7 otrzymała 534 760 674,27 zł dofinansowania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz 420 700 000,00 zł z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko. Koszt całkowity to prawie 1,7 mld zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm: Gulermak (lider), Gűlermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhűt oraz Mosty Łódź.

fot. GDDKiA

Obserwuj nas w Google News

Małopolska - najnowsze informacje

Rozrywka