czwartek, 15 czerwca 2023 09:45, aktualizacja rok temu

5 sposobów na to, jak pozyskać pozytywne opinie Google Maps dla swojej firmy

Autor Artykuł sponsorowany
5 sposobów na to, jak pozyskać pozytywne opinie Google Maps dla swojej firmy

Jeśli jesteś właścicielem firmy, wiesz jak ważnym elementem dla Twojego biznesu są opinie w Google. Pozytywne recenzje to nie tylko dowód na zadowolenie klientów, ale także czynnik wpływający na pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania Google i widoczność dla użytkowników.

Czym są opinie Google? Dlaczego warto je pozyskiwać?

Opinie Google to recenzje dodawane przez klientów do Twojej wizytówki w Mapach Google. Klienci w skali od 1 do 5 gwiazdek mogą wystawić ocenę Twojego produktu lub usługi oraz dodać opinie z treścią. Firmy, które posiadają dużą liczbę pozytywnych opinii, mogą zyskać tym samym zaufanie swoich klientów oraz wyprzedzić konkurencję.

Opinie Google są ważne także w pozycjonowaniu. Jak na tym skorzystać?

Co ciekawe, opinie Google wpływają na pozycję Twojej firmy w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu, firmy, które posiadają dużo pozytywnych recenzji, mogą liczyć na  lepsze pozycjonowanie swojej firmy w wyszukiwarce Google Maps na dane frazy kluczowe. Tym bardziej warto zachęcać swoich klientów do wystawiania opinii o Twojej firmie.

Opinie Google wpływają na wizerunek Twojej firmy w internecie

Opinie Google to także sposób na poznanie opinii konsumentów o Twojej marce lub Twoich produktach i usługach. Warto uzyskać więcej opinii, aby zyskać lepszy obraz odbioru Twojej marki przez konsumentów oraz poznać zdanie o danym produkcie czy usłudze. Ludzie są bardziej skłonni do skorzystania z usług firmy, która posiada pozytywne recenzje, a negatywne opinie Google mogą wywołać nieufność klientów oraz zniechęcić ich do skorzystania z Twojej oferty. Aby nie tracić pozytywnych klientów, należy zdobyć pozytywne opinie i utrzymywać średnią gwiazdek w Google Maps na wysokim poziomie.

5 sposobów na pozyskanie pozytywnych opinii w wizytówce Google:

1. Chcesz zbierać opinie na Google - stwórz profil firmy w Google Moja Firma

Wizytówka Google umożliwia łatwe dodawanie recenzji dla Twojej firmy. Dzięki niej Twoja firma będzie widać w wynikach wyszukiwania Google, a klienci będą mogli łatwo i szybko dodać opinie. Aby dodać swoją firmę do Google Moja Firma, wystarczy wpisać nazwę firmy i wybrać odpowiednią opcję. Następnie zostaniesz poproszony o wypełnienie formularza, w którym będziesz mógł podać pełne dane swojej firmy.

W wizytówce Google Moja Firma klienci mogą pozostawić opinie oraz przypisać firmie ocenę od 1 do 5 gwiazdek. Jako właściciel firmy, będziesz miał też możliwość zarządzania opiniami klientów oraz dodawania odpowiedzi na pozytywne i negatywne komentarze. Pamiętaj jednak, że negatywne opinie to także szansa na poprawę swoich usług oraz na pokazanie, jak ważne są dla Ciebie opinie swoich klientów.

2. Zachęcaj klientów do zostawienia recenzji w Google, aby zdobyć więcej opinii

Aby pozyskać pozytywne recenzje w Google, warto zachęcić klientów, aby dodali swoje opinie. Można to zrobić poprzez umieszczenie informacji o możliwości dodania opinii na stronie internetowej firmy oraz na jej profilach w mediach społecznościowych, m.in. na Facebooku czy Instagramie.

Innym sposobem na pozyskiwanie pozytywnych recenzji w Google jest umieszczenie informacji o możliwości dodania opinii w sklepie stacjonarnym w postaci kodu QR odnoszącego do możliwości pozostawienia opinii Google pod wizytówką twojej firmy. W przypadku sklepów internetowych istnieje możliwość wysłania zaproszenia do pozostawienia opinii Google mailowo lub poprzez SMS.

Aby zachęcić klientów do zostawienia opinii, warto udostępnić im bezpośredni link do swojego profilu Google Moja Firma drogą mailową lub SMS. Jeśli chcemy zdobyć więcej opinii od klientów, trzeba jak najbardziej ułatwić im pozostawienie swojej recenzji. Jak to zrobić?

Zapraszanie do pozostawienia opinii Google jest bardzo proste i intuicyjne w aplikacji Rating Captain. Umożliwia ona nie tylko pozyskiwanie opinii, ale także zarządzanie nimi. Dzięki temu można nie tylko w prosty i skuteczny sposób pozyskiwać opinie Google o swojej firmie, ale także widzieć je w jednym miejscu i z niego, nimi zarządzać. Aplikacja oferuje możliwość stworzenia formularzy z zaproszeniem do pozostawienia opinii i wysłania ich do klienta w określonym przez siebie czasie (na przykład gdy otrzymał swoje zamówienie). Oprócz tego można w atrakcyjny sposób wyświetlać opinie wraz z liczbą gwiazdek w postaci widgetu na swojej stronie internetowej.

4. Odpowiadaj na pozytywne recenzje, reaguj na negatywne

Pozytywne recenzje to cenna informacja zwrotna dla Twojej firmy i potencjalnych klientów decydujących czy skorzystać z Twoich usług, Aby wzmocnić ich wpływ na twoją firmę w Google warto chwalić się nimi w mediach społecznościowych czy na swojej stronie internetowej.

Warto też odpisywać na pozytywne opinie Google na temat Twojej firmy i pokazać, że docenia ona swoich klientów i ich pozytywne słowa. Pamiętaj, aby okazać swoim klientom wdzięczność i pokazać, że Opinie Gogle są ważne dla Twojej firmy. Nie pozostawiaj także bez reakcji negatywnych recenzji. Postaraj się rozwiązać problemy opisane przez Twoich klientów i pokazać, że zależy Ci na ich zadowoleniu. Poprawiaj swoją ofertę i produkty zgodnie z feedbackiem, jaki otrzymujesz w Opiniach Google.

5. Zarządzaj opiniami w Google - monitoruj i wyciągaj wnioski

Znasz już sposoby na pozyskanie pozytywnych opinii Google o swojej firmie. Najlepsze jest jednak wykorzystanie organicznych sposobów na zdobywanie recenzji, poprzez maile, SMS czy kody QR w sklepach stacjonarnych. Pozyskanymi opiniami trzeba jednak zarządzać. Po pierwsze należy odpisywać na pozytywne i negatywne opinie, ale co zrobić kiedy dostrzeżesz fałszywą opinię Google w profilu swojej firmy? Taką recenzję można zgłosić do supportu Google, który sprawdzi, czy dany komentarz narusza regulamin. Jeśli tak, opinia o danej firmie zostanie usunięta z jej profilu.

Warto także stale monitorować opinie i wyciągać wnioski. To klienci są najlepszym źródłem informacji na temat jakości Twoich produktów i usług, a także obsługi klienta, wysyłki i wszystkich innych aspektów związanych ze ścieżką zakupową swojego klienta. Warto zwracać na nie uwagę, analizować i wyciągać wnioski, aby stale poprawiać jakość.

Podsumowanie

Opinie dodawane w Google to bardzo ważny element marketingu internetowego Twojego biznesu. Dzięki pozytywnym recenzjom zdobędziesz zarówno zaufanie Twoich klientów, jak i dobrą pozycję Twojej wizytówki w Google Maps. Ważne jest, aby ciągle zdobywać pozytywne opinie Google i monitorować je. W ten sposób, pozytywne opinie w Google wpłyną na rozwój Twojego biznesu oraz na zwiększenie zaufania Twoich klientów. Wszystkie te rzeczy możesz łatwo i szybko zrobić w aplikacji Rating Captain.

Technologia - najnowsze informacje

Rozrywka