Skuteczny marketing to podstawa funkcjonowania biznesu. To od niego zależy zysk, sukces i przyszłość działalności gospodarczej. Jak robić to dobrze i skutecznie? Nie każdy przedsiębiorca ma możliwość utworzenia w swojej firmie wewnętrznego działu marketingu. Z pomocą przychodzą jednak agencje marketingowe, które uzdrowią i odnowią naszą firmę.
Kiedy warto sięgnąć po ekspertów?
Przełom roku to czas podsumowań i planów na przyszłość. W firmie myśli się o rozwoju, robi bilans i zastanawia nad strategią marketingową na kolejny rok. - Po szoku wynikającym z pandemii i wzrostach napędzanych inflacją, mamy rok kontynuacji spadków sprzedaży detalicznej r/r, niskiego wskaźnika koniunktury gospodarczej oraz wypłaszczenia dynamiki wzrostu udziału sprzedaży online w handlu detalicznym w Polsce na poziomie ok. 10 proc. Możemy mówić o roku dostosowywania się do dużych wymagań cenowych konsumentów, wzrostu cen usług logistycznych i poszukiwania źródeł poprawy dynamiki wzrostów przychodów w konkurencyjności i czynnikach wewnętrznych. Jest to zdecydowanie najbardziej wymagający rok dla często młodych menedżerów w naszej branży – mówi Kornel Dulęba, CEO w krakowskiej agencji marketingowej Harbingers, w podsumowaniu roku 2023 dla Wirtualnych Mediów. - Lubię powiedzenie „Każda trudność jest okazją w przebraniu”. Podobnie z kryzysami, nie można ich marnować - dodaje.
Odpowiedzią na trudności, jakie napotykamy na rynku jest dobrze opracowana strategia marketingowa, która pomoże zwiększyć zyski i zyskać przewagę nad konkurencją. A co, kiedy coś idzie nie tak? Jak osiągnąć zaplanowaną sprzedaż? Nie każdy przedsiębiorca ma możliwość stworzenia wewnętrznego działu marketingu. Wtedy warto sięgnąć po wiedzę ekspertów z profesjonalnej agencji marketingowej. To sprawdzone rozwiązanie szybkiej poprawy rentowności zarówno dla małych, jak i większych firm, bo działaniami promocyjnymi zajmą się prawdziwi eksperci.
Co zyskamy korzystając z usług agencji marketingowej?
Przy robieniu bilansu warto określić swoje cele. Współpraca z agencją marketingową pomoże nam je osiągnąć. Jest korzystna zwłaszcza wtedy, gdy wśród naszych priorytetów jest rozwój i realizacja ambitnych planów, przy konkretnym, dopasowanym do naszych możliwości budżecie. Co daje taka współpraca? Oto kilka korzyści.
Oszczędności i optymalizacja kosztów
Przez inflację i kryzys wywołany wojną w Ukrainie firmy mają teraz często ograniczone budżety i tną koszty. Jednym ze sposobów jest zlecanie zadań zewnętrznym współpracownikom. Gdy opracowanie strategii marketingowej, stworzenie, modernizację czy pozycjonowanie naszej strony internetowej albo kampanie promocyjne powierzymy agencji marketingowej - możemy zaoszczędzić. Agencja przeanalizuje potrzeby naszych klientów i dostosuje wydatki na marketing do naszych możliwości finansowych.
Najpierw diagnoza, potem terapia
Doświadczona agencja marketingowa zaczyna pracę z firmą od dogłębnej analizy. Zastosuje narzędzia, które będą kopalnią wiedzy o firmie i jej klientach. Sprawdzi, czy strona internetowa jest dla nich łatwa i przydatna. Oceni, które kanały marketingowe dają faktyczny wzrost sprzedaży. Profesjonalni doradcy przeanalizują i trafią w odpowiednie grono odbiorców. Dzięki temu dotrzemy do kolejnych segmentów klientów, którzy wcześniej wydawali się nieosiągalni. Pieniądze zainwestowane we współpracę z dobrą agencją marketingową to najlepszy wydatek, bo zwróci się on błyskawicznie.
Nowe spojrzenie i nowoczesne narzędzia
Wykorzystanie AI czyli sztucznej inteligencji? Videomarketing? Wykorzystanie w sprzedaży mediów społecznościowych? Dzięki współpracy z fachowcami z agencji marketingowej mamy dostęp do najnowszych i najskuteczniejszych narzędzi i technologii, które zaciekawią naszą marką nowych klientów. Dodatkowo w pakiecie często są szkolenia dla pracowników, dzięki czemu nasza kadra nie tylko podniesie swoje kwalifikacje, ale przyniesie nam dodatkowe zyski, a takie pojęcia jak świadomość marki, zwiększenie jej rozpoznawalności czy reklamy Google Ads i kampanie produktowe będą zrozumiane i wdrażane na co dzień.
Wsparcie zespołu agencji, którego członkowie specjalizują się w różnych zagadnieniach marketingowych, ułatwi podążanie za najnowszymi i najbardziej istotnymi trendami. Opinie, pomysły i sugestie pracowników agencji będą wyznaczały nam kierunki doskonalenia produktów i usług oraz optymalizacji procesów wewnątrz naszej firmy.