23-letnia mieszkanka powiatu suskiego sprzedając swoje rzeczy przez Internet, straciła oszczędności. Kobieta otrzymała od osoby podającej się za klienta, informację z linkiem przekierowującym do fałszywej strony banku. W pośpiechu zapomniała o swoim bezpieczeństwie i w efekcie straciła 5900 zł zgromadzone na koncie.
Przestępcy nie ustają w wysiłkach przy wymyślaniu nowych metod oszukania swoich ofiar przez Internet. 1 listopada do suskiej komendy zgłosiła się 23-letnia kobieta z Jordanowa.
Mieszkanka powiatu suskiego sprzedawała zabawki dziecięce na znanej platformie handlowej służącej do sprzedaży i wymiany odzieży używanej. Na swój numer telefonu otrzymała wiadomość, linkiem, której treść zawierała nazwę platformy. 23-latka kliknęła link z myślą o udanej sprzedaży zabawki.
Niestety, link pokierował ją do spreparowanej strony banku, na której wypełniła wszystkie niezbędne dane wymagane do logowania w banku. Po wypełnieniu wszystkich danych, kobietę wylogowało ze strony i nie mogła już na nią wejść ponownie. Z kolei z jej prawdziwego konta zniknęło blisko 6 tysięcy złotych.
Policja przypomina o ostrożności i rozwadze podczas korzystania z internetowych portali handlowych. Wiadomości o konieczności dopłaty do paczki, rachunku czy otrzymany link do płatności od kupującego można zgłaszać do analityków CERT Polska. Jest to zespół powołany do reagowania na zdarzenia naruszające bezpieczeństwo w sieci Internet i poprzez wiadomość przesłaną na numer 799-448-084 możemy zgłosić podejrzany link. Takie zgłoszenie może uchronić tysiące innych użytkowników.
fot. pixabay