środa, 15 czerwca 2022 10:17

Co wpływa na decyzje zakupowe klientów?

Autor Artykuł sponsorowany
Co wpływa na decyzje zakupowe klientów?

Na codzienne decyzje zakupowe klientów wpływ ma bardzo wiele czynników. Zależą one m.in. od dochodów konkretnej osoby, jej cech osobowościowych, a także gustu czy potrzeb. Do zakupów zachęcają też oczywiście kwestie dotyczące konkretnych produktów. Współcześnie ważna jest nie tylko wysoka jakość towaru i atrakcyjna cena, lecz także jego wygląd, który pozwala mu się wyróżnić na sklepowej półce.

Odpowiedni wygląd produktu

Współcześnie wielu, zwłaszcza zabieganych konsumentów kupuje przede wszystkim „oczami”. Ponieważ na sklepowych półkach znajduje się wiele towarów o podobnym przeznaczeniu, wybór klientów pada wówczas na te produkty, które najbardziej im się podobają i przykuwają wzrok. To niezwykle ważna informacja dla producentów. Okazuje się bowiem, że estetyczne i dopasowane do gustu danej grupy odbiorców opakowanie towaru wciąż stanowi jedno z najważniejszych narzędzi marketingowych i jest bardzo dobrym sposobem na bezpośrednią komunikację z klientem.

Wzrok i uwagę klientów mogą przyciągnąć np. ładnie zaprojektowane etykiety cyfrowe. To rozwiązanie, po które chętnie sięga wiele firm – nie tylko tych większych, lecz także mniejszych. Obecnie technologie związane z poligrafią są na tyle rozwinięte, że można uzyskać naprawdę ciekawe efekty. Etykiety mogą mieć dowolną barwę, grafikę, zdobienia (np. wypukłości, złocenia, wykończenie matowe lub błyszczące itp.) czy nawet kształt. Aby nalepki i samo opakowanie produktu dobrze spełniały swoją funkcję i zachęcały do zakupów, powinny być nie tylko czytelne, lecz także ciekawe i spersonalizowane, by odpowiadać gustom i wymogom odbiorcy, do którego kierowany jest dany towar.

Wysoka jakość i dobre opinie na temat produktu

Nie da się ukryć, że czynnikiem, który niezmiennie wpływa na decyzje zakupowe klientów, jest jakość danego produktu. Każdy konsument chce sięgać po dobre rzeczy, bez względu na to, czy jest to artykuł spożywczy, kosmetyk, czy sprzęt elektroniczny. Potwierdzeniem wysokiej jakości są m.in. opinie innych klientów na temat danych produktów. Liczą się zarówno te przekazywane ustnie (np. w gronie znajomych), jak i oceny oraz recenzje, które można znaleźć w internecie. Oczywiście konsumenci o wiele chętniej sięgają po te towary, które w sieci mają pozytywną opinię.

Dla wielu klientów gwarantem jakości produktów jest także to, jakiej są one marki. Dlatego też firmy od samego początku swojego istnienia przykładają dużą wagę do budowania pozytywnego wizerunku oraz dbają o nadanie marce spójnego charakteru.

Odpowiednio dostosowana cena towaru

Oczywiście na zakup konkretnych towarów wpływa również ich cena. Powinna być dostosowana do charakteru i rodzaju produktu, a także rynku i możliwości odbiorców, do których jest kierowana. Oprócz tego ważne, aby była konkurencyjna – wtedy na pewno przyciągnie konsumentów.

Jeśli chodzi o kwestie ceny, na decyzję o zakupach wpływ mogą mieć też różnego typu rabaty czy zniżki. Wiele osób chętniej sięga po towary w promocji.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje