Szukasz najlepszego miejsca na promowanie swojego biznesu w sieci? Dobrym pomysłem będzie zainwestowanie w reklamy Google Ads. Czym są i jakie przynoszą korzyści? O tym dowiesz się w poniższym artykule.
Google Ads – co to jest?
Google Ads to system reklamowy należący do Google – właściciela największej wyszukiwarki internetowej na świecie. Już dzięki temu inwestując w reklamy w Google zyskujesz ogromne pole możliwości w zakresie zarówno formy, miejsca publikacji, jak i zasięgu emisji reklamy. Na cały system składają się cztery kategorie reklam. Są to reklamy tekstowe (linki sponsorowane w wyszukiwarce), reklamy graficzne wyświetlane w serwisach wchodzących w skład systemu Google Ads, reklamy wideo oraz reklamy w aplikacjach. Reklama Google Ads i pozycjonowanie stron cennik to idealny duet stanowiący bazę skutecznej reklamy w Internecie.
Google Ads dla sklepu internetowego
Branżą, która czerpie największe korzyści z reklamowania się w Google Ads jest na pewno e-handel. To system, który pomaga sklepom internetowym łatwiej i szybciej dotrzeć do klientów. Z pomocą Google Ads możecie promować nie tylko cały sklep, ale także poszczególny produkt na kilka możliwych sposobów. Najlepszą formą Ads są w tym przypadku reklamy produktowe w Google Zakupy. Takie reklamy prezentują zdjęcie produktu, nazwę oraz cenę. Po kliknięciu przenoszą użytkownika do karty produktu w sklepie umożliwiając natychmiastowe złożenie zamówienia. Jeżeli jesteś zainteresowany, warto poznać kampanie AdWords cennik.
Czy warto inwestować w reklamy Google Ads?
Na pewno dużą zaletą systemu Google Ads jest prosty w obsłudze i darmowy panel do zarządzania kampaniami. Wystarczy zarejestrować się i skonfigurować konto. Jeśli nie znasz się na prowadzeniu reklam Ads, najlepszą opcją będzie dla Ciebie wynajęcie profesjonalnej agencji. Osoba, która specjalizuje się w prowadzeniu kampanii w wyszukiwarkach to specjalista SEM. Jest odpowiedzialny za przygotowanie kampanii, zaplanowanie jej, ustawienie modelu rozliczeń i monitoring wyników. Trzeba bowiem wiedzieć, że choć reklamowanie się w Ads teoretycznie jest możliwie dla wszystkich, to jednak skuteczność kampanii oraz jej opłacalność zależy od wiedzy i umiejętności.
Ile kosztuje Google Ads
Samo korzystanie z serwisu Google Ads jest darmowe. Oznacza to, że każda osoba może założyć tam darmowe konto. Płaci się dopiero za podejmowane działania reklamowe. Każdy reklamodawca ma kilka możliwych modeli rozliczeń do wyboru: koszt za kliknięcie (cpc), koszt za konwersję (cpa), koszt za wyświetlenia (cpm) oraz koszt za obejrzenie filmiku (cpv). Oddzielnym modelem jest ROAS polegający na automatycznym dostosowywaniu stawek za kliknięcie. Elastyczne modele rozliczeń reklam Google Ads pozwalają zatem na dostosowywanie wydatków do potrzeb konkretnej kampanii. Sam ustalasz jaką maksymalną cenę jesteś w stanie zapłacić za konkretne frazy. Im popularniejsze są frazy, tym więcej kosztuje kliknięcie. Jak widać, reklama w Google cennik jest bardzo elastyczna. Zarówno optymalizacja stawek, jak i samej treści i wyglądu reklamy wymaga sporej wiedzy i doświadczenia z zakresu SEM. Dlatego firmy zazwyczaj zlecają prowadzenie działań Google Ads profesjonalnym agencjom. Koszt wszystkich działań zwiększa się wtedy o cenę obsługi kampanii.