wtorek, 24 czerwca 2025 06:30, aktualizacja 4 godziny temu

Ford Ranger, europejski lider sprzedaży w klasie pick-upów, pojawia się z napędem elektrycznym Plug-In Hybrid

Autor Artykuł sponsorowany
Ford Ranger, europejski lider sprzedaży w klasie pick-upów, pojawia się z napędem elektrycznym Plug-In Hybrid

Nowy Ford Ranger Plug-in Hybrid (PHEV) łączy w sobie wszystkie zalety najlepiej sprzedającego się pickupa w Europie, z zaawansowanym hybrydowym układem napędowym, który pozwala na jazdę w trybie bezemisyjnym, w pełni elektrycznym oraz korzystanie z prądu w miejscu pracy.

  • Ranger Plug-In Hybrid dysponuje pełnią możliwości holowniczych, terenowych wysoką ładownością, Za to, bezemisyjną oraz systemem Pro Power Onboard, umożliwiającym pracę i rekreację w miejscach pozbawionych prądu
  • Innowacyjny układ napędowy zapewnia 697 Nm momentu obrotowego – najwięcej spośród wszystkich produkowanych modeli Rangera – a także moc 281 KM, docelowy zasięg w trybie czysto elektrycznym ponad 45 km oraz niskie koszty eksploatacji
  • Ranger PHEV, który kontynuuje globalny sukces pickupa sprzedawanego na 180 rynkach na całym świecie i od 10 lat cieszy się największą popularnością w Europie, rozpoczął podróż do klientów

Benzynowo-elektryczny system hybrydowy Rangera PHEV umożliwia jazdę bezemisyjną na dystansie do 43 km, 1 zmniejszając koszty eksploatacji, a także zapewniając takie same możliwości holowania, przewożenia ładunków i jazdy w terenie, jakich europejscy klienci oczekują od wszechstronnego pickupa, który pomaga im w wykonywaniu pracy już ponad ćwierć wieku.

Dostępny w ekskluzywnej edycji wprowadzającej Stormtrak, a także w atrakcyjnych wersjach Wildtraki bogato wyposażonej XLT, Ranger PHEV po raz pierwszy oferuje również system Pro Power Onboard 2 – umożliwiający klientom zasilanie prądem o mocy do 6,9 kW narzędzi i elektrycznych urządzeń bezpośrednio z akumulatora trakcyjnego, bez konieczności korzystania z zewnętrznego generatora.

„Ford zna się na pick-upach. Połączyliśmy obecnie dekady naszych doświadczeń, wskazówki klientów, którzy używają Rangera do pracy i rekreacji każdego dnia, oraz innowacyjną technologię hybrydową, aby stworzyć Rangera PHEV” – powiedział Hans Schep, dyrektor generalny Ford Pro w Europie. „Ranger PHEV poradzi sobie ze wszystkim, do czego był stworzony Ranger, oferując dodatkowo  moc napędu elektrycznego, wyższy moment obrotowy niż kiedykolwiek wcześniej, jazdę w trybie bezemisyjnym  w mieście lub zasilanie urządzeń na placu budowy w miejscach pozbawionych infrastruktury energetycznej.”

Model Ranger PHEV na rynek europejski jest produkowany w zakładzie Forda w Silverton w RPA, a pierwsze dostawy do europejskich klientów też już się zaczęły. Ford Ranger był w 2024 roku po raz dziesiąty z rzędu najlepiej sprzedającym się pickupem w Europie, utrzymując pozycję lidera segmentu z 43-procentowym udziałem. 3

Ranger był również w zeszłym roku najlepiej sprzedającym się pickupem na 10 rynkach europejskich i stanowił ponad połowę całej sprzedaży pickupów na czterech rynkach europejskich – w tym w Wielkiej Brytanii i Niemczech. 3 Od momentu wprowadzenia na rynek poprzedniej generacji modelu w 2012 roku, w Europie sprzedano ponad pół miliona Rangerów. Ford Ranger to również globalny sukces – jest sprzedawany na 180 rynkach na całym świecie.

Zasilanie z zewnętrznego źródła energii

Nowy układ napędowy Rangera PHEV łączy 2,3-litrowy silnik benzynowy Ford EcoBoost i 10-biegową automatyczną skrzynię biegów z silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW oraz akumulatorem litowo-jonowym o pojemności użytkowej 11,8 kWh.Akumulator można ładować za pomocą zewnętrznego źródła zasilania i silnika spalinowego pod maską lub odzyskując energię podczas jazdy wybiegiem lub hamowania.

Ładowanie akumulatora przy użyciu jednofazowej ładowarki o mocy16 A trwa mniej niż cztery godziny, 4a przy pełnym naładowaniu Ranger PHEV jest w stanie przejechać do 43 km w trybie w pełni elektrycznym – to według badań Forda więcej, niż codzienny dystans pokonywany przez 52% właścicieli Rangerów.

Tam, gdzie jest to możliwe, specjalne oprogramowanie Ford Pro Home Charging pozwala użytkownikom planować ładowanie w godzinach, kiedy mogą korzystać z tańszych taryf nocnych, co znacznie obniża koszty użytkowania samochodu. Prognozy Forda sugerują, że klienci biznesowi również mogą skorzystać ze znacznych oszczędności: klient posiadający Rangera PHEV w Niemczech może zaoszczędzić 850 euro rocznie w porównaniu z właścicielem Ranger z silnikiem wysokoprężnym 3,0 litra V6, jeśli codziennie przejeżdża 80 km dziennie, ładując samochód według taryf biznesowych.

Kierowca może decydować, kiedy i jak korzystać podczas jazdy z zasilania akumulatorowego, dokonując wyboru jednego z trybów jazdy: EV Auto, EV Now, EV Later i EV Charge. 5

Nowa modułowa przekładnia hybrydowa oraz silnik elektryczny zostały zintegrowane w jednej obudowie. Elektronicznie uruchamiany mechanizm sprzęgła włącza i wyłącza silnik elektryczny i benzynowy zgodnie z wybranym trybem jazdy – optymalizując zużycie energii i paliwa, a także wartość momentu obrotowego podczas przewożenia ładunków i jazdy w terenie. 6

Nowa konfiguracja zapewnia również maksymalną kulturę pracy i komfort. Oprócz płynnego przełączania między zasilaniem benzynowym, hybrydowym i elektrycznym, umożliwia również dalsze działanie standardowej klimatyzacji dwustrefowej podczas korzystania z napędu elektrycznego, gdy funkcja automatycznego włączania i wyłączania silnika dezaktywuje silnik benzynowy na światłach lub w korku. System aktywnej kontroli hałasu Active Noise Control – podobny do tego, który stosuje się w słuchawkach klasy premium – poprawia komfort akustyczny niezależnie od trybu zasilania.

Łączny maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego – 690 Nm – nie ma sobie równych wśród wszystkich produkowanych wcześniej modeli Rangera benzynowego EcoBoost, a moc maksymalna 281 KM jest większa niż rozwijana przez 3,0-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny V6 z gamy napędów Rangera. 7,8

Wysoki moment obrotowy przy niskich prędkościach oraz dodatkowe hamowanie silnikiem dzięki systemowi ładowania regeneracyjnego pickupa zapewniają płynne przyspieszanie i lepszą kontrolę podczas zjazdu przy ładunku o masie do jednej tony 9i podczas holowania do 3500 kg 10 – co według badań Forda jest wymagane przez 55% klientów Rangera. Niemal natychmiastowo osiągany  wysoki moment obrotowy silnika elektrycznego i sprawniejsze hamowanie silnikiem pomagają także poprawić właściwości terenowe i ułatwiają pracę w trudnych warunkach, takich jak pokonywanie skał i stromych wzniesień.

Układ przeniesienia napędu e-4WD w Rangerze PHEV może automatycznie przekazywać moment obrotowy silnika benzynowego, elektrycznego lub hybrydowy z obu na wszystkie cztery koła, aby ułatwić pokonywanie trudnego terenu lub dostosować się do konkretnych warunków jazdy – wspomagany przez skrzynię rozdzielczą z podwójnym zakresem i blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Kierowcy mogą wybierać spośród trybów Normal, Eco, Sport, Slippery, Tow/Haul, Mud/Ruts i Sand, 5 a Ranger PHEV dostosuje rozkład momentu obrotowego na koła, aby uzyskać najlepsze osiągi.

Tylne podłużnice ramy pickupa zostały przeprojektowane, aby pomieścić akumulator trakcyjny, przy jednoczesnym zadbaniu o walory funkcjonalne skrzyni ładunkowej i o osiągi. Inżynierowie Forda zmienili również parametry zawieszenia, aby uzyskać maksymalny komfort i osiągi zarówno na asfalcie, jak i w terenie, uwzględniając przy tym wyjątkowe podwozie i rozkład masy Rangera PHEV.

Bez kompromisów w pracy i rekreacji

Ranger PHEV to pierwszy model Rangera wyposażony w system Forda Pro Power Onboard, 2, co oznacza, że właściciele, używający samochodu w pracy i aktywnie spędzający wolny czas, mogą zostawić w domu generatory i zasilać narzędzia i sprzęt o dużym poborze mocy z akumulatora trakcyjnego.

Klienci mogą wybrać instalację o mocy 2,3 kW, która idealnie nadaje się do weekendowych wycieczek na szlaki, gdzie umożliwia wygodne ładowanie kilku rowerów elektrycznych (650 W) oraz przenośnej lodówki (65 W).

System o mocy 6,9 kW został zaprojektowany z myślą o spełnieniu wymagań sprzętu do cięższych zadań. Wersja o większej mocy jest wyposażona w dwa gniazda 15A w skrzyni ładunkowej, z których każde zapewnia moc 3,45 kW – co przekracza potrzeby zasilania niewielkiego placu budowy, na którym jednocześnie pracują kompaktowa betoniarka (1500 W), szlifierka kątowa (3000 W) i reflektory (800 W).

W pracach badawczo-rozwojowych nowej generacji Rangera wykorzystano ponad 5000 wywiadów z klientami, które pozwoliły zrozumieć, w jaki sposób wykorzystują oni swoje pickupy do pracy, w rekreacji i rodzinnych wyjazdach. Wśród użytkowników Rangera znajduje się wiele małych firm, którym pickup w ciągu tygodnia służy do pracy, a podczas weekendów jest wykorzystywany w celach rekreacyjnych. Trzy bogato wyposażone wersje Rangera PHEV gwarantują najwyższą wydajność i komfort niezależnie od ich przeznaczenia.

Każda dysponuje pięciomiejscową kabinę Double Cab oraz wszechstronną, wytrzymałą skrzynią ładunkową, zaprojektowaną tak, aby pomieścić europaletę między nadkolami. Ułatwiająca dostęp klapa Easy Lift i oświetlenie przestrzeni ładunkowej są wyposażeniem standardowym.

W kabinie standardem jest system informacyjno-rozrywkowy SYNC 4A Forda 11 ze skomunikowaną nawigacją i 12-calowym pionowym ekranem dotykowym, a także 8-calowy cyfrowy zestaw zegarów oraz bezprzewodowa ładowarka smartfonów. 12Dostępne w standardzie systemy wspomagania kierowcy obejmują asystenta ochrony przed kolizjami, 5 system utrzymywanie na pasie ruchu 5 i kamerę cofania. 5

Wersja Wildtrak modelu Ranger PHEV wyróżnia się wyjątkowymi detalami wnętrza i nadwozia, podgrzewanymi przednimi fotelami i kierownicą oraz oświetleniem strefowym 360 stopni, które zapewnia lepszą widoczność wokół pickupa podczas pracy lub rozbijania obozu w warunkach słabego oświetlenia.

Wersja Stormtrak Launch Edition charakteryzuje się również atrakcyjną stylistyką i materiałami, a także 10-głośnikowym systemem nagłośnienia B&O, matrycowymi reflektorami diodowymi, systemem Pro Power Onboard o mocy 2,3 kW oraz innowacyjnym systemem elastycznego mocowania ekwipunku Flexible Rack System.

Szeroka gama opcjonalnych rozwiązań, które mają pomóc klientom w pełni wykorzystać możliwości modelu Ranger PHEV, obejmuje innowacyjne systemy wspomagające holowanie, takie jak Pro Trailer Backup Assist, 5, który umożliwia kierowcom łatwe manewrowanie przyczepą za pomocą dedykowanego kontrolera i monitorowanie manewru za pomocą 12-calowego ekranu dotykowego.

Właściciele Rangerów wykorzystują swoje pickupy do wielu różnych zadań specjalistycznych, od pszczelarstwa po gaszenie pożarów. Mogą oni dostosować swoje Rangery PHEV do własnych potrzeb, korzystając z rel="nofollow noopener noreferrer" szerokiej gamy montowanych przez dealerów akcesoriów, wśród których znajdują się pokrywy i pokrowce na skrzynię, bagażniki rowerowe i namioty dachowe.

Podobnie jak każdy pojazd z oferty Ford Pro, Ranger PHEV jest objęty kompleksowym pakietem usług serwisowych, rozwiązań związanych z ładowaniem, wspierany przez intuicyjne oprogramowanie i dostępny w elastycznych formach finansowania, co upraszcza korzystanie z samochodu, zwiększa jego rentowność i obniża koszty eksploatacji.

Dlaczego Ranger Plug-In Hybrid AWD?

  • Najniższy koszt miesięczny w klasie pick-up dzięki programowi Ford PRO Ambasador.
  • Napęd plug-in hybrid: cicha jazda elektryczna w mieście z zasięgiem do 50 km, pełna moc hybrydowa 281 KM w terenie.
  • Pakiet Technology 46 już w standardzie – m.in. 360° kamera, adaptacyjny tempomat i system SYNC 4 z 12″ ekranem. Aluminiowa roleta elektryczna. Lakier metalic.
  • Pełna odliczalność VAT i uproszczone procedury – Ford Leasing Opcje.
  • Bezkompromisowy transport ładunku, maksymalna masa holowanej przyczepy do 3500kg

Przy pierwszej wpłacie własnej 10% rata wersji Stormtrak PHEV wyniesie 1379 zł netto miesięcznie.

W naszej ofercie również samochody osobowe elektryczne BEV -  Ford Puma, Explorer, Capri, Custom oraz Courier z dofinansowaniem dla JDG  do 40 000 PLN w programie NaszEauto.

https://www.wikar.pl/promocje/2506/1/ford-ranger-phev-dla-firm-juz-od-1379-z-netto-miesiecznie

# # #

1 Ford Ranger Plug-In Hybrid, zgodnie z homologacją: emisja CO2 70-72 g/km WLTP, homologowane zużycie paliwa 3,1-3,2 l/100 km WLTP, zasięg jazdy bezemisyjnej w trybie w pełni akumulatorowym 43 km (WLTP). Deklarowane zużycie paliwa/zużycie energii w cyklu WLTP, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulacji europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 2017/1151 w aktualnym brzmieniu. Przyjęta obecnie procedura testowa pozwala na porównanie wyników uzyskanych przez różne typy pojazdów oraz różnych producentów. Przy w pełni naładowanym akumulatorze można osiągnąć zasięg do 43 km, zależy to od serii i konfiguracji montowanego akumulatora. Rzeczywisty zasięg pojazdu może różnić się od deklarowanego w zależności od wielu czynników (warunków pogodowych, stylu jazdy, profilu trasy, stanu technicznego pojazdu i wieku oraz kondycji akumulatora litowo-jonowego).
2 Szczegółowe informacje na temat korzystania zamieszczono w instrukcji obsługi.
3 Na podstawie danych o sprzedaży S&P Global Mobility 2024. Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Grecja, Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja, Węgry, Wielka Brytania, Włochy.
4 Czas ładowania podano w oparciu o symulacje komputerowe wykonane przez producenta. Szybkość (prąd) ładowania spada, gdy stopień naładowania akumulatora zbliża się do 100%. Wyniki uzyskiwane przez użytkowników mogą różnić się od podanych wielkości zależnie od czasu ładowania prądem szczytowym i stopnia naładowania akumulatora.
5 Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez kierowcę. Mimo wsparcia systemu należy zachować zasady bezpieczeństwa na drodze. Szczegółowe informacje i ograniczenia znajdują się w instrukcji obsługi.
6 Przed jazdą terenową zawsze zapoznaj się z dodatkiem do Instrukcji Obsługi, poznaj teren i trudność trasy oraz używaj odpowiedniego sprzętu zabezpieczającego wyprawę.
7 Moc i moment obrotowy są niezależnymi od siebie parametrami i ich maksymalne wartości nie mogą być osiągnięte jednocześnie.
8 Ranger z 3.0-litrowym turbodieslem V6 uzyskuje homologowaną emisję CO2 na poziomie 262-277 g/km i homologowane zużycie paliwa 10,0-10,6 l/100 km.
9 Dopuszczalna ładowność może się różnić w ramach gamy modelowej, w zależności od akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Informacje na temat ładowności danego pojazdu znajdują się na etykiecie na ramie otworu drzwiowego. Zawsze odpowiednio zabezpieczaj ładunek.
10 Po odpowiednim wyposażeniu. Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu.
11 Nie prowadź samochodu, gdy jesteś zdekoncentrowany. W miarę możliwości używaj systemów sterowania głosem; bez nich nie korzystaj z urządzeń mobilnych podczas jazdy. Niektóre systemy mogą nie być dostępne, kiedy pojazd znajduje się w ruchu. Nie wszystkie funkcje SYNC 4A są kompatybilne ze wszystkimi telefonami. Wygląd i funkcjonalność ekranu SYNC mogą ulec zmianie w miarę upływu czasu w wyniku aktualizacji oprogramowania.
12 Opcjonalne ładowanie bezprzewodowe Qi może nie być kompatybilne ze wszystkimi modelami telefonów.

Obserwuj nas w Google News

Motoryzacja - najnowsze informacje

Rozrywka