środa, 23 czerwca 2021 14:14

Jak wykorzystać wiedzę naukową dla wsparcia pracy mózgu?

Autor Artykuł sponsorowany
Jak wykorzystać wiedzę naukową dla wsparcia pracy mózgu?

W dzisiejszych czasach społeczeństwo jest niesamowicie zapracowane. Dążymy do rozwoju kariery, chcemy zarobić więcej pieniążków na realizację marzeń, no i oczywiście zapewnić godny byt sobie i rodzinie. Ilość pracy jaką często trzeba włożyć, by osiągnąć te wszystkie cele, może być przytłaczająca, dlatego warto dbać, by Twoja praca miała odpowiednio wysoką efektywność. Gdy są marzenia do zrealizowania, nie można sobie pozwolić na brain fog. Jakie masz możliwości?

dobry sen sposobem na wspomaganie mózgu

Dobry sen

Absolutna postawa! Jeśli się wyśpisz, zmęczenie nie pozwoli Ci wejść na odpowiednie obroty. A jeśli będziesz się nie wysypiać chronicznie, to dopadnie Cię cały szereg różnych schorzeń, z którymi nie tak łatwo sobie poradzić. Ale co robić, by spać dobrze? Na pewno należy na przynajmniej godzinę przed snem odciąć się od źródeł światła z niebieskim spektrum (wyświetlacze telefonu, komputera i żarówki o zimnej barwie), gdyż blokuje to produkcję melatoniny – hormonu snu. Odpowiednio wcześnie należy też przestać pić kawę. Przed samym snem warto znaleźć czas na przyjemną i relaksującą czynność, by wyciszyć układ współczulny. Dobrze jest też przewietrzyć sypialnię.

Aromaterapia

Niektóre olejki eteryczne mają niesamowite właściwości dla mózgu. Choć wielu z Was pewnie kojarzy aromaterapię raczej z relaksem i wyciszeniem, to nie są to jedyne działania. Aromaterapia może też energetyzować, zwiększać motywację oraz wspomagać funkcje pamięciowe. Jeśli chcesz stosować aromaterapię do pracy umysłowej, zwróć uwagę na olejki: rozmarynowy, z mięty pieprzowej, cytrynowy, jaśminowy.

olejki eteryczne i aromaterapia we wspomaganiu mózgu

Odpoczynek i medytacja

To niezwykle ważne, by regularnie „czyścić” umysł z plątających się myśli. Dzięki temu poprawia się samopoczucie, ale i zwiększa efektywność w pracy. Gdy pracujesz długo, pamiętaj o przerwach co maksymalnie 3-4 godziny. Możesz je poświęcić na chwilę medytacji lub lekką aktywność (spacer, rowerek stacjonarny). Robiąc sobie choć 15 min przerwy w pracy, nie tracisz tego czasu (jakby się mogło wydawać), ale nabierasz rozpędu, by za chwilę znowu ją rozpocząć z większą energią i świeżością, robiąc więcej rzeczy w krótszym czasie.

Odżywcza dieta

Z pożywieniem dostarczamy sobie paliwa energetycznego oraz wszelkich substratów, potrzebnych dla reakcji biochemicznych w organizmie. Dietetyka uczy nas, jak dobierać pokarmy i komponować posiłki, by dobrze odżywiać organizm, oraz cieszyć się zdrowiem i dobrym samopoczuciem. Dobrze skomponowana dieta pod Twoje indywidualne potrzeby może zdziałać cuda.

Suplementacja

Suplementy nootropowe to narzędzie do bardziej precyzyjnego wspomagania pracy mózgu. Jest wiele nootropów, które mają wysoką skuteczność i świetne opinie, a są bardzo bezpieczne. Jest ich wiele kategorii, o zróżnicowanym profilu działania, a najlepiej je dobierać wedle własnych potrzeb i uwarunkowań. Dla przykładu, kofeina z l-teaniną dodają dobrej jakości energii bez skutków ubocznych z możliwością łatwego skupienia uwagi na wykonywanym zadaniu. Alha GPC i Hupercyna A natomiast mocno wspomagają funckje pamięciowe i koncentrację. Idąc dalej, Bacopa Monnieri i grzyb Lion’s Mane u podstaw wspomagają regenerację mózgu i dają długofalowe korzyści w postaci lepsze pamięci.

Podsumowanie

Jeśli potrzebujesz „doładowania” w pracy umysłowej, masz do tego wiele możliwości, które są skuteczne, bezpieczne i mogą przy okazji poprawić Twoje zdrowie ogólne. Dzięki trudom naukowców, którzy sprawdzają efekty różnych zabiegów i publikują efekty w czasopismach naukowych, wiemy bardzo dużo na temat optymalizacji pracy mózgu i zwiększania produktywności. Wiele z takich zabiegów, wraz z odnośnikami do źródeł naukowych znajdziesz na blogu grananerwach.pl. Nie wahaj się by tam zajrzeć!

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i Uroda - najnowsze informacje