czwartek, 13 stycznia 2022 10:53

Keto jadłospis: czy trzeba bać się warzyw na keto?

Autor Artykuł sponsorowany
Keto jadłospis: czy trzeba bać się warzyw na keto?

Czy dieta ketogeniczna wyklucza warzywa? Czy należy ich się bać? Jest to dieta niskowęglowodanowa, bogata w tłuszcz. Wykazano jej ogromną moc w walce z nadprogramowymi kilogramami. Jest też zalecana przez lekarzy w walce z różnymi chorobami - zwłaszcza z cukrzycą. Warzywa na diecie keto są jej nieodłącznym elementem, czy jednak wszystkie? Ile można ich jeść, aby nie zniweczyć efektów? Tego się dziś dowiesz.

Warzywa na diecie keto

Dieta ketogeniczna kojarzona jest głównie z jedzeniem mięsa. Najlepiej tego czerwonego, krwistego, ociekającego tłuszczem. Zapomina się, że dobrze zbilansowany keto jadłospis bogaty jest przede wszystkim w zdrowe tłuszcze. Takie możemy znaleźć w dobrej jakości oliwach czy orzechach. Nie sposób jednak zapomnieć o warzywach.

Warzywa na keto są dozwolone, nawet wskazane. Podczas całej diety omijamy węglowodany. Wykluczamy więc produkty, które zawierają ich dużo. Należą do nich - makarony, ryż, mąka czy cukier. W ich miejsce powinniśmy wprowadzić produkty, które są zdrowe, odżywcze i o zdecydowanie mniejszym wskaźniku węglowodanów. Zwłaszcza podczas stanu ketozy. Ketoza charakteryzuje się tym, że jest to proces trudny, czasem prowadzący do nieprzyjemnej dolegliwości, jaką jest keto grypa. Warto jest więc zadbać o dobre odżywienie organizmu. Warzywa na keto dobierajmy sezonowo, aby były najsmaczniejszą wersją siebie.

Jakie warzywa na keto jeść?

Warzywa na diecie keto muszą być niskowęglowodanowe. Istnieją więc takie, które powinniśmy raczej wykluczać z naszej diety. Warto sięgać po takie warzywa, które zawierają dużo wody. Keto warzywa, to:

  • papryka, karczochy;
  • pomidory;
  • ogórek;
  • sałata, szpinak;
  • brokuł, brukselka, kalafior, kapusta;
  • cebula, cukinia, bakłażan;
  • szparagi, seler naciowy;
  • awokado;
  • oliwki;
  • pieczarki;

One nie sprawią, że będziemy tyli. Mają bardzo niską zawartość kalorii i wspomnianych węglowodanów. W dodatku są smaczne, łatwo dostępne i super zdrowe. Keto warzywa powinny gościć na naszych talerzach każdego dnia. Są one bogate w witaminy, minerały i błonnik. Można je traktować jako zamiennik wysokowęglowodanowych produktów.

Jakich warzyw nie jeść?

Szerokim łukiem powinniśmy omijać bataty, fasolę, ziemniaki czy bób. Nie są to zdecydowanie keto warzywa. Dieta keto daje możliwość jedzenia bardzo zdrowo, korzystając ze świeżych produktów. Zakazane są wysoko przetworzone produkty. Należy uważać z ilością spożywanych warzyw okopowych i strączkowych.

Kiszonki na keto

Powszechnie wiadomo, że produkty kiszone pomagają naszemu organizmowi w walce z chorobami, są świetnym sposobem na wzmocnienie i poprawę odporności. Keto jadłospis powinien je zawierać. Niewątpliwą zaletą jest fakt, że możemy przygotować je sami! Kiszone warzywa i soki z nich stworzone bogate są w kwas mlekowy. Znany jest on ze swoich działań probiotycznych. Kwas mlekowy oczyszcza organizm, chroni przed chorobami i wzmacnia system obronny.

Inne zalety? Kiszonki mają zbawienny wpływ na pracę jelit. Kwas mlekowy wspomaga trawienie, i wchłanianie produktów, reguluje florę bakteryjną oraz zmniejsza cholesterol. Dla wszystkich osób, które boją się wzrostu złego cholesterolu przez wprowadzenie diety ketogenicznej, kiszonki powinny stanowić stały punkt dnia. Kwas mlekowy jest dobrym syntezatorem witamy K i niektórych witamin z grupy B.

Wiesz już, że na keto diecie warzywa to element niezbędny. Smacznego!

Gotowanie - najnowsze informacje