niedziela, 12 listopada 2023 08:00

Kobieta odebrała dramatyczny telefon. Chwilę później straciła 100 tysięcy złotych

Autor Patryk Trzaska
Kobieta odebrała dramatyczny telefon. Chwilę później straciła 100 tysięcy złotych

„Ktoś złożył w pani imieniu wniosek o kredyt, żeby go anulować musi pani jak najszybciej wypełnić formularz” – usłyszała mieszkanka Sądecczyzny, do której zadzwonił mężczyzna, podający się za pracownika banku. Zdezorientowana kobieta postępowała zgodnie z poleceniami oszusta, w efekcie tracąc 100 tysięcy złotych.

Kilka dni temu mieszkanka Sądecczyzny odebrała telefon, a rozmówca przedstawił się jako pracownik banku. Poinformował, że ktoś chce zaciągnąć w jej imieniu kredyt na 100 tysięcy złotych i żeby go anulować musi jak najszybciej wypełnić wniosek. Kobieta bardzo zestresowała się tą wiadomością i po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej, postępowała zgodnie z otrzymywanymi instrukcjami, nie zwracając uwagi, na to, że… właśnie wypełnia wniosek o przyznanie kredytu na 100 tysięcy złotych! Kiedy otrzymała pokaźny przelew na swoje konto, nadal postępowała zgodnie z poleceniami rzekomego pracownika banku. Tym razem miała wybrać całą kwotę, a później wpłacić ją we wpłatomacie. Tak zrobiła. Pozostało tylko czekać na „potwierdzenie anulowania”. Kiedy mimo upływu czasu jej rozmówca nie dzwonił, zaniepokojona postanowiła wybrać jego numer. Okazało się, że odebrała zupełnie inna osoba, która nie miała pojęcia o całej sprawie, a jej numer telefonu został wykorzystany przez oszusta w ramach tzw. spoofingu. Wówczas do mieszkanki Sądecczyzny doszło, że padła ofiarą przestępcy i zgłosiła się do miejscowego komisariatu Policji.

Teraz mundurowi pracują nad tą sprawą, a jednocześnie apelują o rozwagę i radzą, jak nie dać się oszukać przez fałszywego pracownika banku.

inf./fot. KMP Nowy Sącz

Nowy Sącz

Nowy Sącz - najnowsze informacje

Rozrywka