poniedziałek, 8 stycznia 2024 13:08

Rozstrzygnięto przetarg na budowę ronda i kładki na Zakopiance

Autor Marzena Gitler
Rozstrzygnięto przetarg na budowę ronda i kładki na Zakopiance

Firma Banimex została wybrana do zrealizowania budowy nowego węzła w Myślenicach. Inwestycja poprawi bezpieczeństwo na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Sobieskiego. Zaplanowano tam również kładkę dla pieszych, która powstanie na wysokości przystanku Tarnówka. Inwestycja ma być gotowe w połowie przyszłego roku.  

Na przetarg, ogłoszony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło siedem ofert. Najlepszą złożył Banimex. - Wykonawcy mają 10 dni na złożenie ewentualnych odwołań. Jeśli ich nie będzie, to wybrany wykonawca ma obowiązek złożyć gwarancję  należytego wykonania robót. Wtedy będziemy mogli podpisać umowę - informuje Monika Skrzydlewska z GDDKiA w Krakowie.

Bez świateł, za to z rondem i kładką

Budowie ronda na ul. Sobieskiego towarzyszyć będzie likwidacja sygnalizacji świetlnej, która dziś zapewnia bezpieczne przejście pieszym, ale spowolnia ruch na Zakopiance. Na skrzyżowaniu trasy z Zakopanego do Krakowa i ul. Sobieskiego zostaną wybudowane dodatkowe pasy, pozwalające na wjazd na węzeł i na Zakopiankę. Z nowego ronda będzie można bezkolizyjnie wjechać na drogę krajową nr 7.

Ważnym elementem inwestycji będzie budowa nowej kładki dla pieszych, która powstanie w rejonie dawnego Cmentarza Żydowskiego w Myślenicach. - Dzięki temu będziemy mogli zlikwidować dotychczasowe przejście, a mieszkańcy będą mogli bezpiecznie przekraczać Zakopiankę - podkreśla Monika Skrzydlewska.

Warto dodać, że to kolejna już inwestycja na tej trasie, na terenie powiatów myślenickiego i krakowskiego.

Szybciej do Zakopanego, Krakowa i Warszawy

Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T (ang. Trans-European Transport Networks). To przygotowany przez organy Unii Europejskiej szlak komunikacyjny, który oparty jest na sieci tras drogowych, kolejowych, wodnych i powietrznych. Trasę wykorzystują zarówno kierowcy jadący tranzytem przez Europę i mieszkający w Małopolsce. - Z roku na rok obserwujemy  zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę - przypomina przedstawicielka GDDKiA.

Gotowa już w przyszłym roku

Inwestycja powstanie w ciągu 18 miesięcy (z przerwą na miesiące zimowe), od dnia podpisania umowy z wykonawcą. Jak dobrze pójdzie - zakończenia prac można spodziewać się w połowie 2025 roku. Całość pochłonie blisko 56 mln zł. Nowy węzeł z rondem i kładką zostanie sfinansowany ze środków budżetowych, którymi dysponuje Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.

fot. GDDKiA

Myślenice - najnowsze informacje

Rozrywka