czwartek, 23 grudnia 2021 07:29

Systemy zwiększające efektywność e-commerce

Autor Artykuł sponsorowany
Systemy zwiększające efektywność e-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego bez odpowiednich narzędzi jest trudne, szczególnie, jeśli produkty są sprzedawane przez kilka kanałów jednocześnie. Aby maksymalnie ułatwić zarządzanie biznesem online, przedsiębiorcy inwestują we wdrożenia systemów dla e-commerce ukierunkowanych na automatyzację działań.

  1. Dobry system zarządzania opisami produktów
  2. Zwiększenie konwersji i zmniejszenie ilości zwrotów

Tego rodzaju systemy pozwalają odciążyć pracowników firmy w wykonywaniu powtarzalnych działań oraz ułatwiają robienie zakupów klientom. Ci ostatni, niezależnie od tego, w jaki sposób dokonują zakupu, mogą liczyć na jednakową jakość obsługi oraz wybór najodpowiedniejszej dla siebie opcji.

Dobry system zarządzania opisami produktów

Największym problemem zakupów przez internet jest to, że klient nie może dotknąć produktu, dokładnie go obejrzeć czy przymierzyć. Temu problemowi częściowo mogą zaradzić dokładne opisy produktów, w których zawarte są parametry techniczne i walory użytkowe poszczególnych przedmiotów, jednak czasami to nie wystarczy. Ilość zwrotów z powodu źle dobranego rozmiaru lub braku odpowiedniej funkcjonalności produktu w każdym sklepie jest duża, dlatego przedsiębiorcy działający w e-commerce dążą do tego, aby ujednolicić opisy produktów, a tym samym sprawić, aby były one dokładne i opisywały produkt takim, jaki jest on w rzeczywistości. Dzięki systemowi Akeneo PIM możliwe jest zarządzanie informacjami o produkcie w sposób scentralizowany.

wdrożenia e commerce

Zwiększenie konwersji i zmniejszenie ilości zwrotów

System stworzony po to, aby móc zarządzać opisami produktów, wydaje się być zbędnym wydatkiem. W rzeczywistości jest jednak odwrotnie - każda firma, która prowadzi sprzedaż przez wiele kanałów, a jednocześnie często aktualizuje opisy produktów, powinna zadbać o narzędzie pozwalające na szybkie zmiany opisów we wszystkich kanałach w tym samym czasie. Dzięki temu można z jednego miejsca eksportować aktualny opis produktu zarówno do sklepu internetowego, jak i aplikacji mobilnej oraz reklamowych materiałów drukowanych. To rozwiązanie bardzo efektywne, które nie tylko ogranicza możliwość popełnienia błędu lub pominięcia wysyłki aktualizacji opisu do aplikacji czy sklepu, ale również pozwalające na budowanie przewagi konkurencyjnej. Wdrożenia e commerce systemów takich jak Akeno PIM pozwalają o kilkadziesiąt procent zwiększyć konwersję oraz zmniejszyć ilość zwrotów towarów, a więc poprawić wyniki w dwóch obszarach, które dla efektywności sprzedaży online mają ogromne znaczenie.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje