sobota, 29 kwietnia 2023 05:20

Tauron Arena zniknie z mapy Krakowa? "Przed spółką postawiono niełatwe zadanie"

Autor Mirosław Haładyj
Tauron Arena zniknie z mapy Krakowa? "Przed spółką postawiono niełatwe zadanie"

Z końcem stycznia 2024 roku upływa umowny, czteroletni okres współpracy między Areną Kraków S.A. a TAURON Polska Energia S.A., obecnym sponsorem tytularnym krakowskiej areny. W związku z tym Arena Kraków S.A. ogłasza konkurs na sponsora tytularnego obiektu. Chęć uczestnictwa w konkursie można zgłaszać do 30 czerwca 2023 roku.

Od otwarcia hali w 2014 roku do końca roku 2022 odbyło się w niej ponad 2 tys. wydarzeń. Obiekt gościł w tym czasie ponad 5,3 mln gości. Arena i teren wokół niej, stała się przestrzenią, która łączy w sobie sport, kulturę, rozrywkę oraz biznes i która jest jednym z ulubionych miejsc spędzania wolego czasu przez mieszkańców Krakowa.

– Arena Kraków S.A. ma zaszczyt zarządzać największą halą widowiskowo-sportową w Polsce już od dziewięciu lat. W tym czasie, dzięki staraniom i zaangażowaniu całego Zespołu AK S.A., TAURON Arena Kraków stała się liderem na rynku krajowym, wśród tego typu obiektów, zarówno jeśli chodzi o liczbę jak i skalę organizowanych wydarzeń

– mówi Małgorzata Marcińska, Prezes Zarządu Areny Kraków S.A i dodaje:

– Zależy nam na utrzymaniu pozycji obiektu w Polsce oraz na ciągłym wzmacnianiu międzynarodowego znaczenia areny. Chcemy to robić wspólnie z wizerunkowym i biznesowym partnerem jakim jest sponsor tytularny obiektu.

Niełatwe zadanie spółki

Arena Kraków S.A. jest spółką, przed którą władze miasta postawiły niełatwe zadanie zarządzania najlepszą areną w kraju, pozyskiwania największych imprez kulturalnych i sportowych oraz pokrywania kosztów eksploatacji obiektu uzyskiwanymi przychodami.

– Zadanie to realizujemy z powodzeniem od dziewięciu lat. W 2022 roku ponownie wykazaliśmy zysk operacyjny EBITDA. Świadczy to o stabilności spółki i o tym, że warto z nami nawiązać współpracę i czerpać z niej obopólne korzyści

– podsumowuje Małgorzata Marcińska.

Nowy sponsor - nowa nazwa

Krakowska arena daje sponsorowi tytularnemu bardzo rozbudowane możliwości wizerunkowej ekspozycji marki. Nazwa sponsora jest prezentowana jednocześnie tysiącom osób na różnych etapach realizacji wydarzeń. Sponsor otrzymuje prawo do ekspozycji nazwy wewnątrz i na zewnątrz obiektu.

Poza połączeniem nazwy firmy z nazwą obiektu, sponsor otrzymuje prawo do współtworzenia logotypu z uwzględnieniem własnej marki. W ten sposób powstaje nowa wspólna marka obiektu oraz sponsora, która ma wpływ na pozostałe elementy identyfikacji wizualnej obiektu.

Liczba i ranga wydarzeń organizowanych w krakowskiej arenie gwarantuje sponsorowi obecność w mediach o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym. Według Instytutu Monitoringu Mediów wartość ekwiwalentu reklamowego publikacji w polskich mediach w latach 2015-2022 wyniosła ponad 565 mln zł.

Do wymagań sponsora w zakresie nazwy i elementów graficznych dostosowywana jest strona internetowa obiektu oraz wszelkie materiały promocyjne. Nazwa obiektu pojawia się także w tysiącach materiałów promujących wydarzenia odbywające się w arenie przygotowywanych przez ich organizatorów.

Inf.: Tauron Arena
Fot.: Wikipedia, Autorstwa Daniel Pyzik - Praca własna, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=118376817

Kraków - najnowsze informacje

Rozrywka