Każda firma niezależnie od obranego profilu i sektora działalności potrzebuje odpowiedniej strategii marketingowej. Wydaje się, że w dobie Internetu reklama drukowana zeszła na drugi plan, okazuje się, że ma się całkiem dobrze. Tradycyjne formy reklamy takie jak broszury, ulotki czy katalogi firmowe wciąż stanowią jedne z najskuteczniejszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku firmy oraz dotarcie do potencjalnych klientów. Katalog reklamowy na tle innych, podobnych zresztą reklam drukowanych wyróżnia się swoją uniwersalnością i wielofunkcyjnością. Dlaczego zatem warto zainwestować w katalogi reklamowe dla firm?
Katalog reklamowy – kreowanie pozytywnego wizerunku firmy
W czasach, kiedy masowe media przejęły stery w działaniach marketingowych wielu przedsiębiorstw, reklama drukowana stanowi idealne uzupełnienie kampanii reklamowych prowadzonych za pośrednictwem Internetu czy prasy drukowanej. Projektowanie katalogów z pomocą drukarni internetowych jak OpenPrint.pl zwiększa szansę przedsiębiorstwa na zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów jako firma kompetentna, godna zaufania, dbająca o wygodę i zadowolenie swoich odbiorców. Katalog reklamowy, o ile dobrze przemyślany i zaprojektowany z dbałością o najmniejsze detale, może stać się przepustką do wielkiego sukcesu.
Projektowanie katalogów firmowych – budowanie relacji z klientem
Katalogi firmowe jako forma promocji wśród stałych czy potencjalnych klientów to wyjście naprzeciw ich oczekiwaniom. Reklama w internecie czy telewizji wydaje się zwiększać zasięgi firmy, jednak to materiały reklamowe w formie drukowanej mają bardziej personalny i intymny charakter. Projektowanie folderów reklamowych to pierwszy krok do zbudowania relacji z klientem opartej na zaufaniu i szacunku.
Katalogi firmowe – co powinny zawierać foldery reklamowe?
Projektowanie katalogów reklamowych wcale nie jest najprostszym zadaniem. Inwestycja w katalogi firmowe ma szansę na powodzenie tylko i wyłącznie, jeśli ich zawartość będzie opracowana zgodnie z profilem firmy oraz celem, jaki mają domyślnie spełniać. Ilość tekstu pisanego do ilości zdjęć powinna być proporcjonalna i wyważona. Obdarowanie klienta katalogiem reklamowym opartym głównie na reklamie w formie tekstowej lub graficznej to przysłowiowy strzał w stopę w wizerunek firmy.
Projekty katalogów – na czym się skupić?
Projektowaniem katalogów reklamowych dla firm powinna zająć się osoba do tego wykwalifikowana, co z pewnością zwiększy skuteczność przekazu. Dobór odpowiedniej szaty graficznej czy rozkład najważniejszych treści katalogów ma ogromne znaczenie w kwestii budowania relacji na linii firma-klient. Dobrze zaprojektowany folder reklamowy powinien zaciekawić odbiorcę i zachęcić go do skorzystania z usług naszej firmy lub do zakupienia oferowanych produktów. Treść tekstów reklamowych powinna trafiać w sedno, przy czym nadmierna sztampowość i pewność siebie może zaowocować efektem odwrotnym do zamierzonego. Na odbiór katalogów reklamowych korzystnie wpływa również odpowiedni dobór zdjęć, grafik, a także obecność certyfikatów potwierdzających kompetencje firmy.
Katalogi reklamowe dla firm – wysoka jakość w cenie
Foldery reklamowe nie mogą stać się pozytywnym elementem kampanii reklamowej, jeśli jakość ich wykonania będzie na niskim poziomie. W czasach wysokiej konkurencyjności w wielu obszarach biznesu, klienci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na wykonanie materiałów reklamowych. Niezależnie od gabarytów czy charakteru katalogu, powinien być wykonany z papieru najwyższej jakości, co z pewnością pozytywnie wpłynie na wizerunek firmy. Dobrze wykonany katalog firmowy to również zwiększenie zainteresowania produktami czy usługami, a co za tym idzie – wzrost zysków sprzedażowych.