środa, 9 czerwca 2021 08:01

Jak szybko zasnąć, gdy cierpimy na bezsenność?

Autor Artykuł sponsorowany
Jak szybko zasnąć, gdy cierpimy na bezsenność?

Na bezsenność cierpi wielu ludzi. Kładziemy się po męczącym dniu łóżka i nie możemy zasnąć. W głowie kołaczą się nam różne myśli, które dotyczą dnia, który właśnie minął, a jednocześnie wiemy, że rano znów musimy wcześnie wstać. Niektórzy sięgają po suplementy diety wspomagające zasypianie, ale ile można ich łykać? Osoby cierpiące na bezsenność mogą sobie pomóc wykorzystując do

Przyczyny bezsenności

Bezsenność jest dolegliwością, której przyczyną może być wiele czynników. Niewywietrzone pomieszczenie, zbyt wysoka temperatura w sypialni, niewygodne łóżko, zgaga, bezdech nocny, a także nadczynność tarczycy.

W codziennym życiu, którego tempo jest zawrotne, bardzo często jesteśmy narażeni na stres. To właśnie on jest jedną z głównych przyczyn problemów z zasypianiem. Po całym ciężkim dniu w pracy, gdy przychodzi chwila odpoczynku, zaczynamy analizować to, co się wydarzyło. Zadajemy sobie różne pytania, zastanawiamy się nad zadaniami na nadchodzący dzień. Zamiast skupić się na tym, aby odpocząć, zawracamy sobie głowę wieloma innymi sprawami, przez co nie możemy zasnąć.

Innym czynnikiem wpływającym na bezsenność są choroby. Astma, bezdech nocny, zgaga, nadczynność tarczycy, czy niewydolność serca - one również przekładają się na jakość naszego życia. Praktycznie każdą chorobę można leczyć, ale i tutaj może pojawić się kolejny problem, ponieważ przyjmowanie niektórych leków również będzie wpływać na kłopoty z zasypianiem. Antydepresanty, glikosteroidy, czy doustne leki antykoncepcyjne przekładają się na jakość snu, a w niektórych przypadkach powodują bezsenność.

Kolejną przyczyną może być źle dobrany materac i stelaż do naszych preferencji. Jeśli zostaną one dobrze dopasowane do naszej wagi, wzrostu i pozycji, a także ruchliwości podczas snu, to z pewnością zyskamy wygodny wypoczynek, co będziemy mogli odczuć już po pierwszych nocach. Odpowiednie podparcie ciała przekłada się na komfort i jakość snu, co skutkuje lepszym samopoczuciem kolejnego dnia.

Jak szybko zasnąć?

Jak szybko zasnąć? To pytanie zadaje sobie wiele osób borykających się z bezsennością. Podstawą po ciężkim i stresującym dniu jest relaks. Aby szybko zasnąć, na kilka godzin przed położeniem się do łóżka powinniśmy wyciszyć emocje. Relaksująca kąpiel z dodatkiem soli, herbata z lawendy, czy też zioła na bezsenność, to rozwiązania. Powinniśmy także zadbać o swoją wygodę. Jeśli mamy źle dopasowany materac, należy go wymienić na nowy. Regularna zmiana pościeli i dbanie o optymalną temperaturę w sypialni to dodatkowe zabiegi, które zwiększą szanse na spokojny i wygodny sen.

Przed snem nie powinniśmy także czytać, choć przez wielu jest to polecane. Powód? Łatwo w taki sposób obudzić swoją wyobraźnię, przez co ciężej będzie zasnąć. Korzystanie z laptopa, telefonu, czy telewizora także będzie miało negatywny wpływ na sen. Nie zapominajmy także o tym, aby jeść najpóźniej trzy godziny przed snem, aby żołądek nie był obciążony. Więcej na temat tego, jak szybko zasnąć możesz przeczytać na https://sembella.pl/porady/jak-szybko-zasnac/.

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i Uroda - najnowsze informacje