środa, 23 lutego 2022 10:34

Jak wykorzystać Instagram w działaniach marketingowych?

Autor Artykuł sponsorowany
Jak wykorzystać Instagram w działaniach marketingowych?

Nie bez powodu większość firm opiera dziś swoje działania marketingowe na social mediach. Facebook czy Instagram to niezwykle ważne narzędzia w strategii marketingowej. Pozwalają skutecznie dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, a ponadto zbudować wokół firmy zaangażowaną społeczność. Jak w pełni wykorzystać potencjał Instagrama w działaniach marketingowych? Podpowiadamy w niniejszym artykule.

Jakie funkcje ma Instagram, które będą przydatne w marketingu?

Nikogo już nie dziwi prowadzenie skutecznej kampanii marketingowej za pośrednictwem Facebooka. Warto się jednak zastanowić nad rozpoczęciem działań na Instagramie. Ma on zgoła podobne funkcje jak jego „brat” Facebook. Coraz większa rzesza użytkowników woli jednak Instagram. Oznacza to, że to właśnie tam możesz zbudować bazę klientów i zaangażowaną społeczność. Pomogą ci w tym funkcje, takie jak: możliwość dodawania hashtagów, oznaczania lokalizacji, tworzenia krótkich video (stories) itp.

Ponadto na Instagramie istnieje możliwość wykupienia reklam, co również przynosi dobre efekty. Algorytmy Instagrama są na tyle skuteczne, że reklama dociera do szerokiego grona potencjalnych klientów. Oznaczanie lokalizacji sprawia natomiast, że reklama wyświetli się użytkownikom, zamieszkującym czy też przebywającym na określonym terenie.

Podobnie, jak Facebook, tak również Instagram, oferuje możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców reklam lub generowanie grup, które są podobne do klientów firmy.

Na koniec warto podkreślić, że reklama na Instagramie jest stosunkowo tania. Jeśli chcesz rozwinąć swoją firmę na tym polu, koniecznie zajrzyj na https://harbingers.io/.

Zastanów się, czy grupa Twoich potencjalnych klientów jest na Instagramie

Aby reklama była skuteczna, musisz zastanowić się nad profilem potencjalnego klienta. Instagram odwiedza 1 miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, więc istnieje duża szansa, że są wśród nich twoi obecni oraz przyszli klienci. Wiele osób używa tego medium do poszukiwania inspiracji, ale także ofert sprzedażowych z różnych branż. Instagram już dawno przestał być aplikacją, służącą wyłącznie do wrzucania przypadkowych zdjęć dla znajomych. To medium, które ma niebywały potencjał, jeśli chodzi o działania marketingowe. Płatna reklama pozwoli natomiast dotrzeć do tej konkretnej grupy, która zainteresuje się usługą lub produktem twojej firmy.

Statystyki wskazują natomiast na pewien trend. Otóż użytkownikami – a raczej użytkowniczkami – Instagrama są w przeważającej części kobiety. Są to panie w młodym i średnim wieku, natomiast mniejsze grono stanowią kobiety w wieku 55+. Takie statystyki również pozwolą wyciągnąć pewne wnioski na temat tego, czy klient może korzystać z aplikacji Instagrama. Niemniej pamiętaj również o tym, że często osobami decyzyjnymi, jeśli chodzi o zakup, są opiekunowie osób starszych. A więc – nawet, jeżeli oferujesz produkty właśnie dla tej grupy wiekowej – zdecydowanie warto rozpocząć działania marketingowe za pośrednictwem Instagrama.

Magia krótkich form video

Czy krótkie formy video są wartościowym narzędziem w kampanii marketingowej? Oczywiście, że tak. Mówią o tym badania. Treści, które zawierają formy video, są o blisko 60% bardziej angażujące. Ponadto internauci oglądają miesięcznie około 6 godzin zamieszczanych w sieci filmików. Nie da się ukryć, że bardziej dynamiczne filmiki są ciekawsze, aniżeli statyczne zdjęcia, które można szybko przescrollować. Poza filmikami sprawdzają się też animacje, mini-poradniki, boomerangi czy angażujące użytkownika ankiety z pytaniami.

Stwórz społeczność

Społeczność ma ogromne znaczenie dla każdej firmy. Stali zaangażowani klienci, skupieni wokół firmowego profilu, pozostaną wierni marce i przyciągną kolejnych klientów. Bardzo istotna jest komunikacja z innymi użytkownikami i zamieszczanie zdjęć oraz opisów wysokiej jakości, opatrzonych właściwymi hashtagami.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka