wtorek, 4 stycznia 2022 11:37

Jak zabezpieczyć druk wielkoformatowy, by wytrzymał lata? Sposoby na zabezpieczenie reklamy zewnętrznej

Autor Artykuł sponsorowany
Jak zabezpieczyć druk wielkoformatowy, by wytrzymał lata? Sposoby na zabezpieczenie reklamy zewnętrznej

Druk wielkoformatowy nie należy do najtańszych rodzajów reklamy zewnętrznej. Często wystawiany jest na działanie pogody i innych czynników zewnętrznych, które w krótkim czasie mogą spowodować nieodwracalne uszkodzenia. Dlatego też podczas zamawiania druku wielkoformatowego warto jest zainteresować się sposobami jego zabezpieczenia oferowanymi przez drukarnie.

Druk wielkoformatowy – Jakie czynniki mają wpływ na stan reklamy zewnętrznej?

Reklama zewnętrzna, jak sama nazwa wskazuje, umieszczana jest na świeżym powietrzu. Jest przez to nieustannie narażona na działanie wszelakich czynników zewnętrznych mających często mocno negatywny wpływ na wygląd druku wielkoformatowego. Zarówno deszcz jak i śnieg mogą spowodować naprawdę poważne uszkodzenia reklamy zewnętrznej, wilgoć może sprawić, że druk stanie się rozmazany i nieczytelny. Jednak nie tylko wilgoć ma negatywny wpływ na druk wielkoformatowy. Również wystawienie go na nieustanne działanie promieniowania słoneczne w dość krótkim czasie powoduje wyblaknięcie kolorów, jakie znalazły się na reklamie. Bardzo duże znaczenie ma także umiejscowienie wydruku. Jeśli będzie on znajdował się blisko jezdni osadzać będą się na nim substancje smoliste i spaliny wydzielane przez samochody.

Druk wielkoformatowy – Sposoby na zabezpieczenie

Istnieje wiele sposobów na zabezpieczenie reklamy zewnętrznej przed działaniem różnego rodzaju czynników zewnętrznych. Jedną z podstawowych metod ochrony druku wielkoformatowego jest laminowanie. Czyli przykrycie wydruku cienką warstwą ochronną plastiku. Jest to bardzo popularna metoda, gdyż nie tylko zabezpiecza ona reklamę zewnętrzną przed zabrudzeniami i wilgocią, ale też umożliwia bardzo proste czyszczenie wydruku. Materiał pokryty laminatem można wyczyścić przy użyciu wilgotnej szmatki czy gąbki.

W niektórych przypadkach zabezpieczenie druku wielkoformatowego przy pomocy laminacji jest niemożliwe. W takich wypadkach często wzbogaca się papier o warstwę wosku. Ma ona dwa efekty, przede wszystkim chroni papier przed deszczem i wilgocią, ale też nadaje mu przyjemny dla oka połysk. Technika ta często stosowana jest w przypadku druku wielkoformatowych plakatów czy bilbordów. Warto jednak pamiętać, że nie należy jej stosować w przypadku reklamy zewnętrznej mającej wytrzymać kilka miesięcy, w wypadku tak rozplanowanej kampanii znacznie lepiej jest zastosować laminację.

Czy druk wielkoformatowy zawsze należy zabezpieczyć?

Zabezpieczenie druku wielkoformatowego wiążę się z dodatkowymi kosztami. Nic więc dziwnego, że osoby korzystające z tej formy reklamy często zastanawiają się, czy zabezpieczenie w ogóle jest konieczne. Oczywiście istnieją przypadki, gdy dodatkowa ochrona druku wielkoformatowego nie jest niezbędna.

Są to przede wszystkim wypadki druku reklamy zewnętrznej na materiałach, które samodzielnie odporne są na działanie pogody i innych czynników środowiskowych. Są to przykładowo wszelkiego rodzaju wydruki na folii. Innym materiałem, który nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia są płyty PCV. Druk wielkoformatowy wykonany na takich płytach jest bardzo odporny na działanie promieni słonecznych i wilgoć. Dzięki temu nawet powieszona na świeżym powietrzu płyta PCV nie wymaga dodatkowego zabezpieczenia.

Dlatego też przed wykonaniem druku wielkoformatowego warto jest zapoznać się ze wszystkimi opcjami. Często bardziej opłacalne będzie zamówienie reklamy zewnętrznej wykonanej na płycie PCV niż zamówienie druku z dodatkowym zabezpieczeniem.

Artykuł napisany we współpracy z https://euroart.pl

Technologia - najnowsze informacje