Rusza kluczowa inwestycja drogowa w Olkuszu na dwóch wiaduktach nad torami kolejowymi PKP. Z tego powodu, zostanie zmieniona organizacja ruchu w ciągu drogi krajowej nr 94, jak i na ulicach miasta.
We wtorek 29 czerwca br. o godz. 7 rano wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na wiadukcie w Olkuszu, polegająca na zamknięciu nitki prawej (w kierunku Krakowa) i wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego (1+1) na nitce lewej, która prowadzi ruch w kierunku Bytomia.
Co istotne, na czas remontu konieczne będzie zamknięcie dwóch sąsiadujących z wiaduktami skrzyżowań: skrzyżowania drogi krajowej z al. 1000-lecia, bez zamykania ul. Przemysłowej oraz z ulicami: Kazimierza Wielkiego i Pakuska, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo pieszych. W obrębie tych skrzyżowań powstanie tymczasowa sygnalizacja świetlna dla pieszych.
Na czas prac ruch lokalny z DK94 skierowany zostanie do al. 1000-lecia przez obwodnicę Olkusza, a następnie ul. Osiecką. Ruch w mieście z ul. Kazimierza Wielkiego kierowany będzie na ul. Kościuszki, natomiast z ul. Pakuska: na ul. Witosa i ul. Rataja.
Plany budowlane zawierają:
- na jezdni w kierunku Bytomia musi być wykonana: nowa ścianka zapleczna przyczółka z przesunięciem w stronę Krakowa,
- wymiana dylatacji modułowej,
- odtworzenie płyty przejściowej na dojeździe od strony Krakowa,
- odtworzenie kap chodnikowych w rejonie dylatacji,
- rektyfikacja położenia łożysk wiaduktu,
- wymiana nawierzchni na płycie wraz z izolacją pomostu oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu,
- na jezdni w kierunku Krakowa konieczna jest: wymiana wpustu od strony Krakowa,
- wymiana nawierzchni na płycie wraz z fragmentem izolacji płyty, przy dylatacji od strony Krakowa,
- rektyfikacja łożysk oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu.
Ponadto na obu obiektach trzeba wykonać zabezpieczenia: antykorozyjne elementów stalowych konstrukcji nośnej, elementów stalowych wyposażenia wiaduktów (balustrad, ekranów) oraz elementów żelbetowych obu wiaduktów.
Aby zminimalizować czas trwania tymczasowej organizacji ruchu, prace remontowe skumulowane zostaną w pierwszej kolejności na górze obiektów. Pozostałe roboty kontynuowane będą bez wpływu na ruch pojazdów. Przywrócona zostanie organizacja ruchu, która umożliwi poruszanie się po obu wiaduktach. Remont zakończy się w połowie października 2021 r.
Info oraz foto: GDDKiA Kraków