czwartek, 24 czerwca 2021 14:20, aktualizacja 4 lata temu

Olkusz. Zamykają dwa wiadukty nad torami kolejowymi. Trasa do Krakowa będzie nieprzejezdna

Autor Norbert Kwiatkowski
Olkusz. Zamykają dwa wiadukty nad torami kolejowymi. Trasa do Krakowa będzie nieprzejezdna

Rusza kluczowa inwestycja drogowa w Olkuszu na dwóch wiaduktach nad torami kolejowymi PKP. Z tego powodu, zostanie zmieniona organizacja ruchu w ciągu drogi krajowej nr 94, jak i na ulicach miasta.

We wtorek 29 czerwca br. o godz. 7 rano wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu na wiadukcie w Olkuszu, polegająca na zamknięciu nitki prawej (w kierunku Krakowa) i wprowadzeniu ruchu dwukierunkowego (1+1) na nitce lewej, która prowadzi ruch w kierunku Bytomia.

Co istotne, na czas remontu konieczne będzie zamknięcie  dwóch sąsiadujących z wiaduktami skrzyżowań: skrzyżowania drogi krajowej z al. 1000-lecia, bez zamykania ul. Przemysłowej oraz z ulicami: Kazimierza Wielkiego i Pakuska, jednocześnie zapewniając bezpieczeństwo pieszych. W obrębie tych skrzyżowań powstanie tymczasowa sygnalizacja świetlna dla pieszych.

Na czas prac ruch lokalny z DK94 skierowany zostanie do al. 1000-lecia  przez obwodnicę Olkusza, a następnie ul. Osiecką. Ruch w mieście z ul. Kazimierza Wielkiego kierowany będzie na ul. Kościuszki, natomiast z ul. Pakuska: na ul. Witosa i ul. Rataja.

Plany budowlane zawierają:

  • na jezdni w kierunku Bytomia musi być wykonana: nowa ścianka zapleczna przyczółka z przesunięciem w stronę  Krakowa,
  • wymiana dylatacji modułowej,
  • odtworzenie płyty przejściowej na dojeździe od strony Krakowa,
  • odtworzenie kap chodnikowych w rejonie dylatacji,
  • rektyfikacja położenia łożysk wiaduktu,
  • wymiana nawierzchni na płycie wraz z izolacją pomostu oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu,
  • na jezdni w kierunku Krakowa konieczna jest: wymiana wpustu od strony Krakowa,
  • wymiana nawierzchni na płycie wraz z fragmentem izolacji płyty, przy dylatacji od strony Krakowa,
  • rektyfikacja łożysk oraz wymiana nawierzchni na dojazdach do mostu.

Ponadto na obu obiektach trzeba wykonać zabezpieczenia: antykorozyjne elementów stalowych konstrukcji nośnej, elementów stalowych wyposażenia wiaduktów (balustrad, ekranów) oraz elementów  żelbetowych obu wiaduktów.

Aby zminimalizować czas trwania tymczasowej organizacji ruchu, prace remontowe skumulowane zostaną w pierwszej kolejności na górze obiektów. Pozostałe roboty kontynuowane będą bez wpływu na ruch pojazdów. Przywrócona zostanie organizacja ruchu, która umożliwi poruszanie się po obu wiaduktach. Remont zakończy się w połowie października 2021 r.

Info oraz foto: GDDKiA Kraków

Obserwuj nas w Google News

Olkusz - najnowsze informacje

Rozrywka