Od 8 października przed budynkiem Wydziału Komunikacji i Dróg Starostwa Powiatowego w Gorlicach działa pierwszy w powiecie gorlickim „Urzędomat”. To nowoczesne urządzenie, które pozwala mieszkańcom na szybki i wygodny odbiór dokumentów – bez kolejek i niezależnie od godzin pracy urzędu.
Nowoczesne rozwiązanie dla mieszkańców
Dzięki urzędomatowi mieszkańcy mogą przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, odebrać:
- dowód rejestracyjny
- decyzję o rejestracji pojazdu
- dodatkową tablicę rejestracyjną na bagażnik
Aby skorzystać z urządzenia, należy wcześniej złożyć odpowiedni wniosek w Wydziale Komunikacji i Dróg. Urzędomat wyposażony jest w aż 93 skrytki, co pozwoli na sprawną obsługę dużej liczby mieszkańców. Na odbiór dokumentów przewidziano 48 godzin od momentu ich przygotowania.
Uroczyste otwarcie i słowa uznania
Symbolicznego uruchomienia urządzenia dokonali Starosta Powiatu Gorlickiego Mirosław Waląg oraz Dyrektor Wydziału Komunikacji i Dróg Wacław Ligęza.
— Cieszę się, że udało się doprowadzić ten projekt do końca. Urzędomat usprawni pracę Wydziału Komunikacji i Dróg oraz pozwoli mieszkańcom szybciej odbierać swoje dokumenty – bez względu na dzień tygodnia czy porę dnia. To nowoczesne urządzenie, którego do tej pory nie było ani w powiecie gorlickim, ani w sąsiednich powiatach.
- przekazał starosta gorlicki Mirosław Waląg.
Krok w stronę nowoczesnej administracji
Władze powiatu podkreślają, że urzędomat to ważny element usprawniania obsługi mieszkańców. Urządzenie działa całodobowo, jest bezpieczne, szybkie i przyjazne w obsłudze. Wnioski można składać od 8 października, a dokumenty będą gotowe do odbioru po 14 dniach.
Dalsza część artykułu pod galerią zdjęć



Gorlice w gronie nowoczesnych samorządów
Wdrożenie urzędomatu stawia Gorlice w gronie samorządów, które stawiają na nowoczesne rozwiązania. Podobne urządzenia funkcjonują m.in. w Poznaniu, Nysie i Rzeszowie.
Fot: Starostwo powiatowe w Gorlicach