Czy lepiej zdecydować się na pozycjonowanie czy może korzystniejszą opcją będzie decyzja o rozpoczęciu kampanii Google Ads? Na szczęście wcale nie musisz wybierać! Aby osiągnąć najlepsze efekty, warto połączyć te dwie drogi. Sprawdź przepis na skuteczne dotarcie do potencjalnych klientów.
Z czego wynika efektywność reklamy Google Ads?
Jej skuteczność wynika z różnorodnych czynników. Jednym z najważniejszych jest fakt, że możemy dość precyzyjnie określić grupę docelową. To osoby, co do których możemy mieć przekonanie, że dane treści rzeczywiście okażą się dla nich interesujące. Precyzja w doborze odbiorców reklamy ma duże znaczenie, bo w ten sposób nie marnujemy środków i czasu na to, by dotrzeć do grupy, która i tak raczej nie zdecyduje się na naszą ofertę. Reklama Google Ads daje m.in. możliwość określenia sylwetki odbiorcy pod kątem:
1. wieku;
2. płci;
3. miejsca zamieszkania;
4. zainteresowań.
Kampania Google Ads jest też niezwykle wdzięcznym narzędziem pod kątem szybkości wprowadzania zmian. Gdy obserwujemy, że rezultaty na dany moment nie satysfakcjonują nas w pełni, możemy szybko zareagować. Skąd wiedzieć, że możliwe są lepsze efekty? Google Ads ułatwia taką analizę, zbierając i sortując najważniejsze informacje, które potem możemy samodzielnie analizować.
Pozycjonowanie razem z kampanią Google Ads - wykorzystaj wszystkie możliwe opcje i ciesz się najlepszymi rezultatami
Nic nie stoi na przeszkodzie, by jednocześnie korzystać z potencjału, jaki daje pozycjonowanie strony internetowej i reklamy Google Ads. Mało tego - takie działania się uzupełniają, co oznacza, że decydując się na nie, realizujemy kompleksową strategię. Jej celem jest zwiększenie sprzedaży i zwiększenie ruchu na stronie.
To naturalne, że inwestując nasze środki w działania, mające na celu pozyskiwanie klientów, chcemy wybrać najlepszą możliwą opcję. Wydaje się jednak, że rozważania na dotyczące tego, co jest lepsze - pozycjonowanie stron czy reklama Google Ads nie ma większego sensu. W tych przypadkach mamy do czynienia z zupełnie innymi algorytmami. Wybierając tylko jedno z rozwiązań całkowicie ignorujemy możliwości, oferowane przez drugą opcję. W niektórych branżach możemy się spotkać z argumentami, przechylającymi szalę na którąś ze stron. Nie zmienia to jednak faktu, że najlepszych efektów możemy spodziewać się, gdy postawimy na uzupełniające się kroki, zmierzające do tego samego celu.