czwartek, 20 maja 2021 10:43

Pozycjonowanie sklepów - dlaczego warto?

Autor Artykuł sponsorowany
Pozycjonowanie sklepów - dlaczego warto?

Jeżeli zastanawiasz się, czy warto zainwestować w pozycjonowanie sklepu internetowego, postaramy się przedstawić Ci najważniejsze informacje związane z tego rodzaju inwestycją. Ma ona swoje zalety i wady i w praktyce dużo zależy od Twoich celów i… sposobu, w jaki pozycjonowanie sklepu jest prowadzone. No to przyglądnijmy się tematowi!

Po co w ogóle pozycjonowanie sklepów e-commerce?

Najważniejsze pytanie sprowadza się oczywiście do tego, co możesz osiągnąć dzięki SEO. Czy celem będzie pozyskanie jak największego ruchu na stornie, czy może zadowoli Cię mniej wejść, za to bardziej dopasowanych tematycznie? To wcale nie jest oczywiste.

Druga opcja daje większą szansę za przekucie wizyty w sprzedaż, ale pierwsza nie musi oznaczać ruchu pustego. Jeśli połączy się pozycjonowanie sklepów internetowych z dobrze zaplanowaną kampanią Google Ads, można osoby będące na wczesnym etapie decyzji zakupowych „ścigać” za pomocą remarketingu i zachęcić do ponownego przyglądnięcia się Twojej ofercie – tym razem decydującego.

Ile czasu musi trwać pozycjonowanie sklepu?

Ale wróćmy do samego pytania o sens pozycjonowanie sklepów. Otóż w dłuższej perspektywie dobrze wypozycjonowany sklep będzie mógł niskim kosztem pozyskiwać sporo ruchu, zarówno z fraz ogólnych, jak i tych bardzo niszowych. Jest jednak i haczyk – pozycjonowanie sklepu e-commerce zwykle trwa dość długo. Więcej – to jest proces, w którym nie można zbytnio się śpieszyć.

W sensie tempa działań, bo jeśli chodzi o moment rozpoczęcia pierwszych działań, to już im wcześniej, tym lepiej. Jednak w każdym wypadku zanim pozycjonowanie sklepów przyniesie pierwsze efekty, minie kilka miesięcy, w trakcie których trzeba ponosić koszty.

To po prostu inwestycja obliczona na długi okres. Ale z drugiej strony, choć moment wychodzenia na zero jest oddalony w czasie, to przy dobrze poprowadzonych działaniach i zyski będą trwały długo. Zwłaszcza, jeśli działania będą kontynuowane, a wręcz rozwijane – w końcu przy skalowalnym sklepie również działania promocyjne można skalować.

Pozycjonowanie sklepów e-commerce to praca na wielu frontach

Warto zauważyć, że największym wyzwaniem w SEO jest konieczność ciągłej współpracy agencji interaktywnej i właściciela strony. Wynika to z tego, ze pozycjonowanie sklepu internetowego powinno zacząć się od przeprowadzenia audytu strony, na podstawie którego będzie potem wprowadzana optymalizacja. Jednak do realizacji tej ostatniej zgoda właściciela strony jest niezbędna, a często tez zmiany podejmowane w porozumieniu z nim.

Co więcej – pozycjonowanie sklepu e-commerce wiąże się z dbałością o jakość treści na stronie. To z kolei oznacza konieczność uzupełniania opisów kategorii i opisów produktów. Często przydatne będzie tez stworzenie sekcji blogowej, w tworzeniu której powinien uczestniczyć właściciel witryny – w końcu to on jest specjalistą w swojej branży i najlepiej zna potrzeby swoich klientów. A to wszystko oznacza, że trzeba angażować swój czas. Niemniej właśnie dzięki temu efekty SEO są znacznie lepsze.

Warto łączyć kanały marketingowe

Wspomnieliśmy już, że pozycjonowanie sklepów internetowych warto łączyć z kampanią Google Ads. Dodajmy jednak, ze korzystanie z remarketingu nie jest jedynym powodem, by to robić.

Równie istotne jest to, że Google Ads może przynieść zyski w czasie, w którym dopiero czekamy na efekty SEO. A później, gdy już one nastąpią, pozwalają je mnożyć – a o to przecież w biznesie chodzi.

Technologia - najnowsze informacje