Większość naszego codziennego życia przeniosła się do internetu. To właśnie teraz tam głównie utrzymujemy kontakt ze znajomymi i rodziną, często pracujemy i uczymy się, a także korzystamy z szeroko pojętej rozrywki. Rozwój nowych technologii i samego internetu sprawił również, że coraz więcej osób robi w sieci zakupy, a przynajmniej szuka interesujących ich towarów lub usług. Badania jasno pokazują, że cztery na pięć haseł wpisywanych do wyszukiwarek internetowych ma charakter konsumencki. Jak zatem wykorzystać te możliwości? W obecnych czasach efektywna promocja biznesu powinna opierać się w dużej mierze o pozycjonowanie stron firmy. Działania SEO pozwalają bowiem na dotarcie do użytkowników, którzy interesują się produktami, usługami i zagadnieniami związanymi z rodzajem działalności i ofertą przedsiębiorstwa. Oczywiście dodatkowe możliwości daje pozycjonowanie lokalne (hasła połączone z konkretnym miejscem, przykładowo Kraków). Zatem na czym dokładnie polega pozycjonowanie w Google? Dlaczego warto się na nie zdecydować? Pytamy ekspertów z agencji BrandBay.pl, która na co dzień skutecznie przeprowadza pozycjonowanie w Krakowie i całej Polsce!
Pozycjonowanie stron firmy to skuteczna promocja biznesu
Użytkownicy poszukując interesujących ich informacji, w tym także na temat produktów i usług, wpisują hasła, czyli inaczej frazy kluczowe do wyszukiwarki. Pozycjonowanie w Google polega na tym, aby w wynikach wyszukiwania strona naszej firmy pojawiła się na jak najwyższym miejscu. Jest to ważne, ponieważ użytkownicy zwracają szczególną uwagę na pierwsze trzy – maksymalnie pięć pozycji. Rzadko kiedy zjeżdżają na dół strony, a już praktycznie w ogóle nie zdarza się, aby weszli w następne.
- Działania SEO, czyli inaczej pozycjonowanie stron firmy są o tyle ważne, że odpowiadają potrzebom użytkowników, którzy poszukują informacji o konkretnych produktach i usługach. Pozycjonowanie w Google prowadzone jest na konkretne frazy kluczowe, związane z rodzajem działalności i ofertą danej firmy. Dzięki temu jest to skuteczna promocja biznesu – im wyżej pokaże się strona, tym większe prawdopodobieństwo, że użytkownik w nią wejdzie, zapozna się z firmą i jej ofertą, dokonując zakupów od razu lub też w przyszłości – tłumaczą eksperci z agencji BrandBay.pl, której siedzibą jest Kraków.
Warto pamiętać również o tym, że pozycjonowanie stron firmy jest bardzo cenne, ponieważ promocja biznesu nie odbywa się poprzez klasyczne reklamy, do których użytkownicy są już bardzo przyzwyczajeni i sceptyczni. Tak więc pozycjonowanie w Google pozwala na zwiększenie wartościowego ruchu na stronach firmy.
Pozycjonowanie lokalne – efektywna promocja biznesu lokalnego
- Niewielkie firmy, których zasięg ogranicza się do konkretnego terenu, przykładowo miejscowości, mogą zdecydować się na pozycjonowanie lokalne, które będzie zawierało frazy połączone z jej nazwą. Przykładowo jeśli wpiszemy w wyszukiwarkę Google hasło „pozycjonowanie w Krakowie” lub „pozycjonowanie w Google Kraków” pokaże się nam w wynikach wyłącznie krakowski rynek agencji SEO. Bardzo dużo ludzi dodaje do fraz nazwę miasta, dlatego odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie lokalne jest tak skuteczne – dodają eksperci z agencji BrandBay.pl, która od lat przeprowadza pozycjonowanie w Krakowie i całej Polsce.