Od poniedziałku, 7 czerwca, dokładnie o godzinie 12 wprowadzona zostanie zmiana organizacji ruchu na autostradzie. Wszystko za sprawą remontu dwóch wiaduktów, w ciągu dwóch jezdni A4, nad drogą gminną w miejscowości Węgrzce Wielkie.
Tymczasowa organizacja ruchu, związana z remontem, podzielona została na cztery etapy. Pierwszy z nich obejmował będzie odcinek autostrady A4 od km: 433+300 do 434+000. - Na tym etapie trwała będzie budowa przejazdu awaryjnego (przełączki) w pasie rozdziału autostrady A4, za wiaduktem od strony Rzeszowa - tłumaczy Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie. Zamknięte zostaną lewe pasy ruchu na obydwu jezdniach A4. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h.
Drugi etap zakłada zamknięcie lewej jezdni autostrady A4 w kierunku Krakowa, na odcinku od km: 431+500 do 434+000. Ruch pojazdów będzie odbywał się prawą jezdnią w kierunku Rzeszowa, w układzie pasów ruchu - 2 w kierunku Rzeszowa oraz 1 w kierunku Krakowa. Obowiązujące prędkości wynosić będą: 60km/h oraz 80 km/h w kierunku Krakowa i 80 km/h w kierunku Rzeszowa.
Trzeci etap będzie wiązał się z zamknięciem prawej jezdni autostrady w kierunku Rzeszowa na odcinku A4 od km: 431+600 do 434+100. Ruch poprowadzony zostanie lewą jezdnią w kierunku Krakowa, w układzie pasów ruchu: 2 w kierunku Krakowa oraz 1 w kierunku Rzeszowa. Obowiązujące prędkości wynosić będą: 60km/h oraz 80 km/h w kierunku Rzeszowa i 80 km/h w kierunku Krakowa.
W trakcie czwartego etapu rozbierany będzie przejazd awaryjny (przełączka między jezdniami) od strony Rzeszowa na odcinku A4 od km: 433+300 do 434+000. W trakcie rozbiórki zamknięte dla ruchu zostaną lewe pasy na obu jezdniach autostrady A4. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 80 km/h.

Pierwszy etap wprowadzony zostanie 7 czerwca, o godzinie 12. Całkowite przywrócenie stałej organizacji ruchu planowane jest 12.08.2021 r.
- Wykonawca ma przeprowadzić remont nawierzchni jezdni i chodników, a także izolacji przeciwwodnej, ścianek zaplecznych, dylatacji i łożysk obiektów. Zabezpieczeniem antykorozyjnym objęta zostanie konstrukcja stalowa ustroju nośnego. Wyremontowane będą także balustrady, ekrany akustycznych, ekrany przeciwporażeniowe i odwodnienie pomostów - informuje Iwona Mikrut.
Wykonawcą inwestycji jest firma Nowak-Mosty z Dąbrowy Górniczej. Całkowity koszt prac wyniesie prawie 1,2 mln złotych.
fot. GDDKiA Kraków