piątek, 4 marca 2022 11:22

Google Ads - wszystko co musisz o tym wiedzieć!

Autor Artykuł sponsorowany
Google Ads - wszystko co musisz o tym wiedzieć!

Google Ads to system reklamowy będący własnością amerykańskiego przedsiębiorstwa Google LLC. Po raz pierwszy został uruchomiony 23 października 2000 roku pod nazwą Google AdWords, a pod obecnym brandem działa od 24 lipca 2018 roku. System ten umożliwia wyświetlanie sponsorowanych linków i reklam produktowych w wyszukiwarce Google, reklam wideo w portalu Youtube czy reklam banerowych na stronach współpracujących z Google AdSense. Platforma jest obecnie dostępna w aż 51 wersjach językowych.

Badania wskazują, że aż 95% internautów w Polsce ma kontakt z reklamami prezentowanymi przez Google. Jest to zatem ogromna przestrzeń komunikacyna do promowania biznesu. Polacy nie tylko chętnie korzystają z wyszukiwarki w celu znalezienia ciekawych informacji, ale także niemal codziennie czytają serwisy informacyjne, plotkarskie czy branżowe blogi. Promocja za pomocą Google Ads pozwala nam dotrzeć do wybranych grup potencjalnych klientów, którzy nie znają jeszcze oferty naszej marki lub wahają się z podjęciem decyzji zakupowej.

Formy reklamy Google Ads

Platforma reklamowa Google Ads umożliwia dotarcie do klientów na kilka sposobów. Najpopularniejszym typem kampanii jest Search, czyli reklam tekstowych w wyszukiwarce Google. Po wpisaniu wybranych fraz nad wynikami organicznymi wyświetlane są płatne linki do stron internetowych, które chcemy promować. Większość internautów poszukujących danych usług i produktów klika wyłącznie w pozycje znajdujące się na pierwszej stronie wyszukiwarki. Korzystanie z tej formy promocji sprawia, że jesteśmy pozycjonowani w ścisłej czołówce. Reklamy tekstowe składają się z nagłówków i linii opisu. Ważne, aby zawierały one trafne słowa kluczowe, które wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę. Nie powinny być one jednak nazbyt ogólne.

Innym rodzajem reklam są bannery prezentowane w formie display. Wówczas w witrynach należących do sieci partnerów Google wyświetlane są kreacje graficzne promujące wybrane produkty lub markę. Ten typ reklamy jest często wykorzystywany przez sklepy internetowe w związku z trwającymi akcjami rabatowymi lub w celu przypomnienia użytkownikom o oglądanych wcześniej produktach. Reklamy video możemy natomiast umieścić w serwisie YouTube - wówczas są one wyświetlane przed lub w trakcie oglądania materiałów multimedialnych.

Metody rozliczeń Google Ads

Google Ads oferują bardzo zróżnicowaną formę rozliczeń kampanii marketingowej. W tym artykule omówimy zaledwie kilka podstawowych, gdyż to one są najczęściej wykorzystywane w pierwszych kampaniach sieciowych.

Model CPC (cost per click) zwany także PPC (pay per click) stosowany jest zwykle w przypadku kampanii Search. Wówczas płacimy tylko za kliknięcie w reklamę. To dobry sposób na testowanie kampanii, gdyż jeśli nasza reklama nie będzie efektywna, Google nie będzie bezsensownie przepalał naszego budżetu przeznaczonego na działania marketingowe. Model CPM/CPT (Cost Per Mille/Cost Per Thousand), jak sama nazwa wskazuje bazuje na opłacie za każde 1000 wyświetleń danej kreacji. Co ważne, istnieje możliwość ograniczenia ilości wyświetlania jednej reklamy dla jednej osoby. Ten model rozliczeń jest powszechnie wykorzystany w przypadku kampanii opartych na reklamach banerowych wyświetlanych na stronach współpracujących z Google AdSense. W przypadku reklam na YouTube ponadto wykorzystuje się model CPV (Cost per View), gdzie reklamodawca płaci za każde obejrzenie reklamy.

Google Ads to niezwykle wszechstronne narzędzie. Jeśli chcemy cieszyć się jego maksymalnymi możliwościami, potrzebujemy jednak nie lada doświadczenia. Z tego powodu wiele marek sięga po pomoc profesjonalnych agencji internetowych. Jeśli nie czujemy się mocni w tematach internetowych, taki ruch może nam pozwolić zaoszczędzić sporo pieniędzy, które później możemy przeznaczyć na rozwój marki.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o Google Ads  kliknij tutaj → https://3-a.eu/kampanie-google-ads/

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje