czwartek, 27 sierpnia 2020 10:21

Jak pohamować nadmierny apetyt, porady na schudnięcie

Autor Artykuł sponsorowany
Jak pohamować nadmierny apetyt, porady na schudnięcie

Ciągłe uczucie głodu może mieć wiele przyczyn. Nadmierny i niepohamowany apetyt zwłaszcza wieczorem, najczęściej odbija się na wyglądzie naszej sylwetki, która zaczyna przybierać coraz bardziej okrągłe kształty. Jak zapanować nad apetytem? Dlaczego ciągle mamy ochotę na jedzenie?

Nadmierny apetyt często towarzyszy osobom zamkniętym w sobie, zakompleksionym oraz stosującym dietę ubogą w wartościowe składniki odżywcze. Uczucie głodu może pojawić się także w sytuacjach stresowych, które „zajadamy” odczuwając w ten sposób chwilową ulgę i odprężenie.

Jak pokonać głód?

Sposoby na oszukanie głodu - Wszyscy lubimy jeść, jednak nie oznacza to, że powinniśmy spożywać posiłki przez 24 godziny na dobę. Optymalna liczba posiłków spożywanych przez zdrowego człowieka powinna zamykać się w granicach 5 – 7 porcji w zależności od trybu życia, wykonywanej pracy oraz indywidualnego, związanego m.in. z płcią zapotrzebowania organizmu.

Nie tylko ilość posiłków w ciągu dnia jest ważna, ale także ich jakość. Sposoby na niejedzenie i nie czucie uczucia głodu nie jest prosty. Ciągły głód i niepohamowany apetyt np. na słodycze zwykle powoduje dieta bogata w cukry proste, która nie tylko nie dostarcza nam podstawowych składników odżywczych, ale także wpływa na szybkie przybieranie na wadze. Więcej na temat hamowania apetytu oraz tego jak skutecznie się odchudzać znajdziesz na stronie medicot gdzie jest wiele informacji zarówno odnośnie diet jak i porad dotyczących odchudzania medicot.pl

Sposoby na nadmierny apetyt

Różnorodne przyczyny nadmiernego apetytu wymagają stosowania odmiennych metod na jego pokonanie. W przypadku osób odczuwających ciągły głów np. na tle nerwowym jedynym sposobem na pozbycie się problemu jest skorzystanie z terapii psychologa specjalizującego się w zaburzeniach żywienia. W tym przypadku kluczowym czynnikiem jest zrozumienie, że to nasz mózg napędzany emocjami m.in. strachem, złością czy smutkiem szuka „pocieszenia”, które dają mu spożywane przez nas, zwłaszcza słodkie potrawy.

Domowe sposoby na zmniejszenie apetytu - Nadmierny apetyt paradoksalnie może także wynikać ze spożywania nadmiernej ilości małowartościowych pokarmów. Aby uniknąć ciągłego podjadania należy:

  • Spożywać minimum 5 posiłków w ciągu dnia, w przynajmniej 2 godzinnych odstępach czasu
  • Pamiętać o zjadaniu wartościowych śniadań
  • Zrezygnować z żywności przetworzonej m.in. białego pieczywa, słodyczy, wyrobów cukierniczych, słonych przekąsek oraz produktów o wysokim indeksie glikemicznym
  • Włączyć do diety produkty zawierające węglowodany złożone i błonnik pokarmowy – gruboziarniste kasze, ciemne pieczywo, brązowy ryż
  • Spożywać wysokobiałkowe produkty, które powodują uczucie sytości

Regularne spożywanie posiłków, dieta bogata w wartościowe węglowodany złożone, białko oraz zdrowe tłuszcze, a także unikanie dających krótkotrwałe uczucie sytości przekąsek pomoże pokonać nadmierny apetyt i wpłynie pozytywnie na stan naszego zdrowia. Bardzo ważny jest tutaj także aspekt psychologiczny, gdyż nadmierny apetyt może być efektem uzależnienia od jedzenia, po które sięgamy nie tylko w wyniku stresu czy emocji, ale także z nudów. Znalezienie sobie zajęcia, unikanie bezczynności oraz aktywność fizyczna w pozytywny sposób wpłyną nie tylko na nasze zdrowie, ale także pomogą uniknąć okazji do podjadania.

Jeżeli nie jesteśmy w stanie uporać się z nadmiernym apetytem warto zasięgnąć porady dietetyka bądź lekarza, który po wykonaniu badań pomoże nam odnaleźć przyczynę problemu.

Gotowanie - najnowsze informacje