środa, 28 października 2020 09:02

Na czym polega pozycjonowanie: Katowice i inne miasta jednocześnie?

Autor Artykuł sponsorowany
Na czym polega pozycjonowanie: Katowice i inne miasta jednocześnie?

Pozycjonowanie to dziedzina, w której możliwości działania są naprawdę szerokie. Kluczem do sukcesu jest jasne określenie słów kluczowych oraz skonkretyzowanie oferty w taki sposób, aby łatwo dać się odszukać. Co jednak, jeśli dane przedsiębiorstwo ma kilka filii lub świadczy usługi w różnych miastach i nie zamierza z żadnego rezygnować? Okazuje się, że na gruncie tzw. lokalnego SEO można popełnić sporo niewybaczalnych błędów, które łatwo mogą stać się gwoździem do trumny. Jak się ich wystrzegać?

1. Podstrony dla miast - pozycjonowanie: Katowice i mniejsze miejscowości

2. Lokalizacje biur a subdomena

3. Osobne miasta - osobne marki

Wystrzegać się należy przede wszystkim duplikowania stron. Zadanie nie jest łatwe, o czym świadczy fakt, że "pozycjonowanie Katowice" to fraza, którą użytkownicy bardzo często wprowadzają do wyszukiwarek.

Podstrony dla miast - pozycjonowanie: Katowice i mniejsze miejscowości

Jeśli zakładamy, że mieszkaniec mniejszego miasta i tak będzie poszukiwał naszej usługi w większym ośrodku, skupić możemy się tylko na Katowicach. Jeśli jednak lokalne dotarcie ma znaczenie, warto postawić na rozbicie tych miast na poszczególne podstrony o zindywidualizowanej treści. Dzięki temu całość będzie wyglądała naturalnie, gdyż poszczególne teksty będą się różnić, a znaczniki zostaną spersonalizowane pod jedno miasto.

W takim przypadku istotne jest, aby - prowadząc dalsze działania SEO - zwrócić uwagę na linkowanie nie tylko do strony głównej, ale również podstron wskazujących na poszczególne lokalizacje. Pozycje tych zakładek będą wzrastać wraz z całą domeną, dzięki czemu przy niższym nakładzie finansowym uzyskać można lepsze efekty niż gdybyśmy zakładali kilka stron i pozycjonowali je osobno.

Lokalizacje biur a subdomena

Drugi sposób na lokalne SEO to utworzenie w ramach domeny subdomen na konkretne lokalizacje. Z perspektywy wyszukiwarki każda subdomena będzie osobną stroną. W praktyce oznacza to, że pozyskiwane linki do każdej ze stron powinny kierować osobno. Co to zmienia? Ilość stron rośnie, więc wzrastają również koszty. Opłacalność takiego zabiegu zależy od budżetu i strategii, a szczególnie korzystna wydaje się ta metoda w przypadku, gdy każda z filii ma indywidualny rys, na przykład osobne menu czy identyfikację wizualną.

Osobne miasta - osobne marki

Od odrębnej identyfikacji wizualnej już tylko krok do stworzenia osobnej marki. Tu także otrzymujemy kilka stron do pozycjonowania, w przypadku których każdą można zbudować w inny sposób. Różnicą jest fakt, że od początku będą to odrębne byty, a - z punktu widzenia marketingu - niepowodzenie jednej nie wpłynie na pozostałe. Nie ma tu naczyń połączonych. W praktyce model ten działa podobnie jak poprzedni.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje