poniedziałek, 25 kwietnia 2022 14:13, aktualizacja 3 lata temu

Pozycjonowanie stron w Krakowie - jak wybrać agencję?

Autor Artykuł sponsorowany
Pozycjonowanie stron w Krakowie - jak wybrać agencję?

Chyba każdy, kto poważnie myśli o sukcesie swojej firmy w internecie, zna takie pojęcie, jak pozycjonowanie. Jest to jeden z najskuteczniejszych sposobów zwiększenia widoczności strony firmy, sklepu, przyciągnięcia do niej większej ilości odwiedzających. A co za tym idzie – zwiększenia możliwości zainteresowania swoją ofertą i sprzedaży produktów bądź usług.

Jak prowadzić marketing w wyszukiwarce?

Określiliśmy pozycjonowanie jako jeden z najskuteczniejszych sposobów marketingu, bo przecież nie jest on metodą jedyną. SEO, bo tak często nazywa się pozycjonowanie, sprowadza się do optymalizacji strony wedle wytycznych Google, a następnie zwiększenia jej jakości (np. przez rozbudowę treści) oraz podniesienie widoczności (czyli pozyskiwanie linków prowadzących do strony). Drugim z filarów jest PPC, dzięki której witryna pojawiają się również w Google czy też sieciach partnerskich, ale jako reklama płatna. Zwykle agencja marketingowa Kraków, która oferuje pozycjonowanie, prowadzi również działania z zakresu reklamy płatnej. Prócz tych dwóch głównych filarów nie sposób nie wspomnieć o działalności w Social Media (np. Facebook, Instagram, LinkedIn), które mogą podtrzymywać wizerunek marki, budować relacje z klientami czy też generować bezpośrednią sprzedaż. Możliwości prowadzenia marketingu w  jest więcej, jednak pozycjonowanie zasługuje na szczególną uwagę.

Dlaczego właśnie pozycjonowanie?

Te działania sprowadzają się do tego, że dana witryna widoczna jest w tzw. organicznych wynikach wyszukiwania. Wystarczy więc wpisać w Google (ewentualnie inną wyszukiwarkę) interesujące nas hasło – czyli słowo kluczowe – a witryna w sposób naturalny trafia prosto przed oczy internautów. Tak jest oczywiście z założenia, bo żeby to się udało, działania z zakresu pozycjonowania muszą być prowadzone przez profesjonalistów. Dla przeważającej większości witryn w internecie jest już konkurencja. To oznacza, że by ją wyprzedzić, trzeba bardzo dobrze wiedzieć, jakie działania podjąć. Dawno minęły czasy, kiedy pozycjonowanie można było robić samodzielnie, a czołowe wyniki są dziełem pracy profesjonalnych agencji.

Na co zwrócić uwagę, decydując się na współpracę z taką firmą? Chcąc prowadzić pozycjonowanie stron Kraków powinniśmy sprawdzić między innymi to, jak długo firma jest na rynku, jakim zapleczem dysponuje, jakie zabiera opinie w Google Moja Firma, jakie ma portfolio klientów. Świadectwo innych jest tu często kluczowe, bo w sposób dowodny pokazuje, czego można oczekiwać po współpracy z Agencją. Wskazane jest, by  w czasie rozmowy z Działem Handlowym agencji marketingowej dowiedzieć  się, jakie są kolejne kroki współpracy. Ciężko na przykład zaufać firmie, która zaoferuje nam pozycjonowanie strony internetowej niejako „z marszu”, bez przeprowadzenia działań identyfikujących stan witryny oraz jej otoczenie konkurencyjne (czyli tzw. audyt SEO). Nieufność budzić powinny także firmy, które „gwarantują” wejście do topowych wyników wyszukiwania, zwłaszcza w krótkim czasie. Pozycjonowanie stron jest bowiem działaniem długoterminowym, gdzie na efekty można czekać przez kilka miesięcy, albo nawet kwartałów. Zawsze też należy liczyć się z działaniami konkurencji, która też nie zasypia przysłowiowych gruszek w popiele. Od tego więc, jaką agencję wybierzemy do współpracy, zależy to, jakich efektów, kiedy i czy możemy się spodziewać.

Obserwuj nas w Google News

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka