Szukając pracy, nie powinna mieć znaczenia tylko odpowiedź na pytanie “Ile na rękę?”. Warto zwrócić uwagę na to, jakie okazje daje tobie dane stanowisko oraz czy stoi przed tobą faktyczna perspektywa awansu? Czy firma JYSK jako pracodawca rzeczywiście zdaje test dobrych perspektyw i czy warto zatrudniać się tam, oczekując długodystansowego rozwoju naszej kariery w firmie?
Nowoczesny program szkoleń — niezależnie od stanowiska
JYSK oferuje kompleksowy zestaw szkoleń, zarówno przez praktyczne zajęcia, jak i cyfrowy indywidualny program szkoleń oraz bazę wiedzy. Program szkoleniowy został zaktualizowany niedawno — na początku 2019 roku i spotkał się ze zdecydowanie pozytywnym odzewem. W anonimowych ankietach, przy możliwości ocenienia programów szkoleniowych JYSK, 81% pracowników oceniło szkolenia w skali do 10 na 8 lub lepiej.
Patrząc na to z perspektywy osoby oczekującej rozwoju w zawodowego, wydajny system szkoleń zwiększa twoją efektywność jako pracownika i przy tym szanse na awans. Co równie ważne zapewniony jest dostęp do bazy wiedzy, potrzebnej do pracy na nowym stanowisku.
Lojalność w DNA firmy
Zastanawiać może, dlaczego akurat JYSK zdecydował się na inwestycje w nowoczesny program szkoleń. Odpowiedzi na to pytanie nie trzeba daleko szukać. Firma od czasu otwarcia pierwszego sklepu w Aarhus w Danii stawia przede wszystkim na pracowników z doświadczeniem w firmie. W ten sposób firma stworzyła wiele historii sukcesów — nie tylko swoją, jako prężnie rozwijającego się przedsiębiorstwa, ale i indywidualnych ludzi. Na przykład Jean – zatrudniona jako sprzedawca w trzecim sklepie firmy zlokalizowanym
w Aalborg niedawno świętowała swoje 40-lecie w firmie! Oczywiście, nie jako sprzedawca, ale jako ambasadorka firmy, przedtem ze stanowiskiem store manager. Jak sama wspomniała, świętując swój jubileusz – nigdzie się nie wybiera.
JYSK ma również na koncie rozwój kariery polskich pracowników, takich jak Maciej Tarkowski, który zaczynając od stanowiska sprzedawcy, po 7,5 roku stażu w firmie na coraz to wyższych stanowiskach awansował z kierownika sklepu na osobę prowadzącą praktyczne szkolenia dla przyszłych kierowników. Historie rozwoju pracowników w obrębie JYSK nie stanowią odosobnionych przypadków. Wręcz przeciwnie, wpisują się w tożsamość firmy, jako pełnego zrozumienia miejsca pracy, budującego swój sukces na zrównoważonym rozwoju kadry. W końcu osoby na stanowiskach kierowniczych same były wcześniej w miejscu, gdzie są teraz ich młodsi stażem w firmie koleżanki i koledzy.
Jak podsumowuje Maciej Tarkowski:
“Warto robić coś więcej w życiu, bo możemy obudzić się za 10 lat i być w tym samym miejscu, w którym jesteśmy teraz. Szanse na rozwój w JYSK są ogromne, trzeba je tylko wykorzystać”
Stały rozwój firmy
Oczywiście, nikt nie chce być marynarzem na tonącym statku. Poszukując, warto więc znaleźć firmę, która nie zatonie w metaforycznym sensie w morzu innych firm, a będzie się wyróżniać dobrymi wynikami. W praktyce znacząco polepsza to nasze rokowania na rozwój w obrębie firmy. W rozwijającym się przedsiębiorstwie otwierają się nowe stanowiska,
a więc szansa na awans. W tym aspekcie ciężko będzie znaleźć na rynku tak prężnie rozwijającego się pracodawcę, jakim jest JYSK. W dobie ekspansji nowoczesnych technik sprzedaży firma notuje stałe wzrosty z działu e-commerce, co zapewnia jej świetne rokowania, zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika.
Na początku lipca tego roku firma pochwaliła się przekroczeniem pułapu 1 miliarda duńskich koron obrotu internetowego. Dla E-commerce Sales Managera — Sarah Melgaard Johansen tak pozytywne wyniki nie są wcale zaskoczeniem:
“Notujemy wzrost sprzedaży internetowej na wszystkich rynkach, więc każdy przyczynił się do tego osiągnięcia”
Podsumowując, świetne wyniki JYSK to zasługa ambitnych ludzi, którzy dzięki swojemu zaangażowaniu polepszają nie tylko wyniki firmy, ale i rozwijają swoją karierę. Oczywiście żaden, nawet najsolidniejszy statek nie popłynie bez zgranej załogi, więc jeśli chcesz być częścią okrętu JYSK, nie pozostaje ci nic innego jak aplikować na wolne stanowiska.