poniedziałek, 20 października 2025 09:23, aktualizacja godzinę temu

[PILNE] Problemy z aplikacjami i bankiem? Globalna awaria sieci dotarła również do Polski

[PILNE] Problemy z aplikacjami i bankiem? Globalna awaria sieci dotarła również do Polski

Dziesiątki popularnych stron internetowych i aplikacji mobilnych z całego świata przestały działać lub działają z dużymi opóźnieniami. Przyczyną jest poważna awaria w Amazon Web Services (AWS) – jednej z największych na świecie platform chmurowych i dostawców usług hostingowych.

Problemy globalne

Zgłoszenia o niedziałających serwisach zaczęły pojawiać się w poniedziałek rano czasu lokalnego. Na liście dotkniętych usług znalazły się m.in.:

  • Snapchat
  • Zoom
  • Slack
  • Roblox
  • Fortnite
  • Duolingo
  • Shutterstock
  • Canva
  • McDonald's

Według serwisu Downdetector, problemy dotyczą zarówno Stanów Zjednoczonych, jak i Europy, w tym Polski. Użytkownicy zgłaszają m.in. trudności z dostępem do historii operacji w mBanku oraz zakłócenia w działaniu cyfrowych usług Poczty Polskiej.

Oficjalne potwierdzenie od Amazon

O godz. 10:55 czasu polskiego brytyjska stacja BBC poinformowała, że Amazon potwierdził występowanie „zwiększonej liczby błędów i opóźnień” w regionie US-EAST-1, czyli w Północnej Wirginii – jednym z kluczowych węzłów infrastruktury AWS.

Inżynierowie natychmiast przystąpili do działania i aktywnie pracują nad złagodzeniem problemu oraz pełnym zrozumieniem jego pierwotnej przyczyny

– podano w komunikacie.

Na stronie statusowej AWS pojawiły się informacje o trwających pracach naprawczych i próbach ograniczenia skutków awarii.

Problemy w Polsce

Choć sama infrastruktura AWS znajduje się głównie w USA, skutki awarii mają globalny zasięg. W Polsce użytkownicy zgłaszają zakłócenia w usługach mBanku – w szczególności chodzi o brak widoczności operacji w historii rachunku.

Również użytkownicy systemów informatycznych Poczty Polskiej sygnalizują opóźnienia i niedostępność niektórych funkcji.

Z informacji Downdetectora wynika, że awaria AWS uderzyła również w brytyjskie instytucje finansowe, w tym Halifax, Lloyds Bank i Bank of Scotland. Internauci donoszą o niemożności zalogowania się do aplikacji mobilnych oraz problemach z realizacją płatności.

Amazon pracuje nad rozwiązaniem

Na ten moment nie wiadomo, co dokładnie spowodowało usterkę. Amazon zapewnia, że trwają intensywne prace, by jak najszybciej przywrócić pełną sprawność usług. Tego typu awarie pokazują, jak silnie uzależniony jest globalny internet od infrastruktury chmurowej dostarczanej przez kilku głównych graczy – w tym Amazon, Google i Microsoft.

Twórz portal informacyjny razem z nami!

Byłeś świadkiem wypadku? Masz ważną informację lub problem, o którym powinniśmy napisać? Skontaktuj się z naszą Szybką Linią Głos24!

Zadzwoń do dyżurującego dziennikarza, zostaw wiadomość głosową lub prześlij zdjęcia i opis sytuacji przez WhatsApp lub maila.

WhatsApp/Telefon: 666 97 24 24

Mail: kontakt@glos24.pl

Obserwuj nas w Google News

Polska - najnowsze informacje

Rozrywka