poniedziałek, 28 listopada 2022 15:43, aktualizacja 2 lata temu

Czy sprawdzasz zawartość paczki przy kurierze?

Autor Artykuł sponsorowany
Czy sprawdzasz zawartość paczki przy kurierze?

Jakość usług kurierskich w ostatnich latach znacząco wzrosła. Firmy rywalizują o zainteresowanie Klientów i dokładają wszelkich starań, by kurierzy doręczali przesyłki terminowo, a paczki docierały do odbiorców w nienaruszonym stanie. Czy można sprawdzić zawartość paczki przy kurierze? Poznaj odpowiedź na to ważne pytanie!

Czy można sprawdzić zawartość paczki przy kurierze?

Istnieje wiele błędnych przekonań dotyczących zakresu obowiązków kuriera. Do tych spornych zagadnień możemy zaliczyć m.in. otwieranie paczki w obecności kuriera. Czy można to uczynić w jego obecności, a w przypadku niezadowolenia odmówić przyjęcia paczki? Wbrew powszechnej opinii, nie zawsze masz do tego prawo.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, odbiorca przesyłki nie ma prawa żądać od kuriera możliwości sprawdzenia zawartości paczki przed jej odbiorem. Według Kodeksu Cywilnego i ustawy Prawa przewozowego, do momentu odbioru paczki za ewentualne uszkodzenia przesyłki odpowiada przewoźnik. Tym samym otwieranie niepokwitowanej przesyłki jest niezgodne z polityką korporacji kurierskich, ale też z polskim prawem.

Otwarcie przesyłki przed odbiorem przez odbiorcę, byłoby równoznaczne z jej uszkodzeniem i tym samym stanowiłoby podstawę do reklamacji i dalszych roszczeń. Nie można więc wymagać od kuriera, aby złamał prawo i zgodził się na otwarcie przesyłki przed jej przyjęciem.

Uszkodzone przesyłki – czy można sprawdzić przy kurierze?

W związku z powyższym możesz mieć pewne obawy co do tego, czy Twoje towary są bezpieczne. W końcu niejednokrotnie zdarza się, że przesyłka dociera uszkodzona – np. z rozerwanym kartonem, pognieciona, w częściach. W takiej sytuacji występuje odstępstwo od reguły. Masz prawo żądać otworzenia przesyłki uszkodzonej.

Jeśli widoczne są ewidentne oznaki naruszenia – np. istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że przesyłka była już otwierana, jest uszkodzona, poobijana, możesz wymagać od kuriera protokolarnego przesyłki. Dzieje się to w obecności kuriera, a on sporządza protokół opisujący sytuację i stan przesyłki.

Co istotne, nawet jeżeli oględziny nie wykażą szkody, kurier zobowiązany jest do spisania i złożenia protokołu. Jeśli towar okaże się uszkodzony w trakcie transportu, każde zauważalne uszkodzenie wymaga odnotowania tego w protokole. Skontaktuj się ze sprzedawcą, najszybciej jak to możliwe – to on może złożyć roszczenie wobec przewoźnika. Gdy sprzedawca otrzyma Twoją reklamację, będzie mógł procesować ją dalej w firmie kurierskiej.

Dodatkowa usługa sprawdzenia przesyłki przy kurierze

Choć standardowo muszą istnieć wskazania do otwarcia przesyłki w obecności kuriera, to niektórzy przewoźnicy mają dodatkowe rozszerzenia usług, które dają klientom taką możliwość. Sprawdź firmy kurierskie na platformie wysyłkowej Sendit i wybierz tego kuriera, który zapewni Ci nie tylko najlepszą cenę, ale i satysfakcję z usługi! Sprawdzenie przesyłki przy kurierze oferują m.in. DPD czy Poczta Polska.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka